تجلیل شایسته از خبرنگاران نیازمند داشتن سواد رسانه است

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیین روز تجلیل از خبرنگاران به میزبانی شهردار و شورای شهر روز پنجشنبه با حضور مهدی صباغی شهردار، علی فرمانی رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان رسانه در تئاتر شهر قزوین برگزار شد. این عضو شورای شهر قزوین اظهارداشت: مدیریت شهری باید از رسانه ها بخوبی […]


به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیین روز تجلیل از خبرنگاران به میزبانی شهردار و شورای شهر روز پنجشنبه با حضور مهدی صباغی شهردار، علی فرمانی رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان رسانه در تئاتر شهر قزوین برگزار شد.

این عضو شورای شهر قزوین اظهارداشت: مدیریت شهری باید از رسانه ها بخوبی استفاده کند و گزینشی رفتار نکند و حضور همه خبرنگاران در رویدادهای مهم برای اطلاع رسانی یک ضرورت است.

اشدری اظهارداشت: قرار نیست ما به رسانه ها بگوییم چگونه و چه چه چیزی را بنویسند و نگاه محافظه کارانه داشته باشیم و از انتقاد و بیان مشکلات واهمه داشته باشیم بلکه با اشرافی که خود خبرنگاران دارند می توانیم از دیدگاه و انتقاد آنها برای پیشبرد امور و شناسایی مسائل بهره ببریم.

اشدری گفت: با یک روز تجلیل از اصحاب رسانه فقط در روز خبرنگار مسئولیت از دوش ما برداشته نمی شود و من هم از مدیریت شهری و شورای شهر گلایه دارم که از تلاش خبرنگاران فعال بخوبی حمایت و دفاع نکرده ایم.

وی بیان کرد: جای مجیزگویی و قول و قرار واهی نیست و باید سوادمان را بالا ببریم تا بتوانیم با درک درست از حرفه سخت خبرنگاری حامی خوبی از این تلاشگران عرصه خبر باشیم.

با افزایش سواد رسانه می توانیم از خبرنگاران تجلیل شایسته کنیم

اشدری اضافه کرد: خبرنگاران خودشان کارشان را بلدند و بهترین انسانها خبرنگار می شوند و ذات این حرفه نوعی معلمی است و با اثرگذاری زیادی که دارد می تواند در مدیریت شهری هم کمک قابل توجهی کند به شرط ان که بتوانیم از این ظرفیت بخوبی بهره برداری کنیم.

 این عضو شورا گفت: قرار نیست در دعوت از خبرنگاران در مراسم گزینشی رفتار کنیم و خبر افتتاح کمربندی را باید همه رسانه ها دعوت می شدند و منتشر می کردند که اینگونه نشد.

با افزایش سواد رسانه می توانیم از خبرنگاران تجلیل شایسته کنیم

اشدری اظهارداشت: باید حرفهای خبرنگاران که در سخت ترین شرایط می توانند به مسئولان شهری کمک کنند را بشنویم و قرار نیست ما به آنها بگوییم چه بنویسند و چگونه انتقاد کنند بلکه بایستی مردم با کمک رسانه ها خوب ببینند و درست قضاوت کنند.

وی از تلاش خبرنگارانی که با حضور در نشست های شورا نسبت به انعکاس فعالیتهای شورا تلاش کرده اند تقدیر کرد.

در ادامه از خبرنگاران استان تجلیل شد.


تجلیل شایسته از خبرنگاران نیازمند داشتن سواد رسانه است

منبع: بــرنا
? تجلیل شایسته از خبرنگاران نیازمند داشتن سواد رسانه است