تالار احسان کرمان؛ هدیه‌ای به مردم کرمان در سالگرد شهید سلیمانی

پس از ۱۰ سال انتظار، تالار احسان کرمان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجموعه برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی، آماده افتتاح است.

به گزارش نذیر کرمان: تالار احسان کرمان، پروژه‌ای که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود، پس از فراز و نشیب‌های فراوان و تاخیرهای مکرر، سرانجام به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. این مجموعه چند منظوره که در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع احداث شده است، به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی، برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های ازدواج در استان کرمان شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، در بازدید اخیر از این مجموعه، از افتتاح قطعی تالار احسان تا قبل از سالگرد شهید سلیمانی خبر داد. وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در روند اجرای پروژه، از جمله تغییر پیمانکار و محدودیت‌های مالی، بر تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل این مجموعه تاکید کرد.

تالار احسان دارای امکانات بسیار متنوعی از جمله سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۷۵۰ نفر، سالن‌های چند منظوره برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، آشپزخانه صنعتی با ظرفیت پخت روزانه ۶۰ هزار وعده غذا و سالن‌های مجزای جشن عروسی برای بانوان و آقایان است.

مدیرکل اوقاف استان کرمان با تاکید بر اهمیت نگاه خیرخواهانه به این مجموعه، بر استفاده از ظرفیت تالار احسان برای برگزاری مراسم مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین اسکان زائران شهید سلیمانی در ایام سالگرد ایشان تاکید کرد.

پروژه ساخت تالار احسان کرمان که در سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود، به دلایل مختلفی از جمله تغییر پیمانکار و مشکلات تامین بودجه، با تاخیرهای طولانی مواجه شد. اما با پیگیری‌های مستمر مسئولان و رفع موانع موجود، این پروژه عظیم بالاخره به مراحل پایانی خود رسیده است.