بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی؛ فرصتی برای معرفی حسین‌آباد ایران

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان به‌مناسبت برگزاری این اجلاس در کرمان در پیامی به بخشی از عرض ارادت کرمانی‌ها به سیدالشهدا(ع) پرداخت. متن پیام به شرح زیر است. «بسم رب الحسین (علیه‌السلام) آن روز که پرچم امام حسین(ع) را به رسم […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان به‌مناسبت برگزاری این اجلاس در کرمان در پیامی به بخشی از عرض ارادت کرمانی‌ها به سیدالشهدا(ع) پرداخت. متن پیام به شرح زیر است.

«بسم رب الحسین (علیه‌السلام)

آن روز که پرچم امام حسین(ع) را به رسم امانت برای برگزاری بیست‌و‌یکمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به کرمان فرستادند، دانستم مردمان حسین‌آباد ایران، دیار سردار دلها همان که ندای «ما ملت امام حسینیم» او در همه جغرافیای عالم طنین‌انداز شد، شَرف میزبانی از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) نصیبشان شده است.

حسین‌آبادی که در هر کوی و برزنش، بیرق عزای حسین بر سردر خانه‌ها نصب شده تا بر عزای خامس آل‌عبا اشک بریزند. شوری که در پیوند با شعور حسینی از دل همین روضه‌خوانی‌ها بیش از شش هزار و پانصد شهید را تقدیم حریم اسلام و در راه اهل‌بیت جان فدا کرد.

حسین‌آباد ایران مفتخر به نام پیرغلامان و عزادارانی است که از قدیم‌الایام با آداب و رسوم متنوع در سراسر استان آیین سنتی و عزاداری خود را با تلفیق مفاهیم غنی ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته‌اند.

از آیین علم‌گردانی تا پخت عاشوری و گستردن سفره‌های نذورات خاص این استان که ثبت ملی شده‌اند. از آیین چهل منبرون ویژه شهر کرمان تا مجالس تعزیه و شبیه‌خوانی در گوشه گوشه استان و آیین سنتی جوش‌زنی که نمایش غم است و نشئت گرفته از قرن‌ها ارادت مردم به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تا چاوش‌خوانی و پامنبری مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیه‌السلام که عشاق فرزند فاطمه سلام‌الله علیها را گرد هم جمع می‌آورد.

بیست‌و‌یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیش از پانصد مهمان داخلی و خارجی به میزبانی کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام فرصتی مغتنم است تا آیین‌ها و سنت‌های مذهبی و معنوی مردمان این دیار هرچه بیشتر و بهتر با بهره‌گیری از پوشش رسانه‌ای گسترده این مراسم و حضور پیرغلامان حسینی به‌عنوان سفیران پیام عاشورا به سراسر ایران مخابره شود تا حسین‌آباد ایران را به‌عنوان دیار ایثار، شهادت و همراهی با ولایت آنگونه که در کلام سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آمده بود در سراسر عالم معرفی نمایند. مسیر سرخی که پیرغلام بیت الزهرا، فرمانده لشکر ثاراللهیان، شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی بر سر آن جان خود را گذاشت و عزت‌بخش و آبروی جبهه مقاومت و دیار کریمان شد.

برای برگزاری این اجلاسیه تمامی ظرفیت استان کرمان همراه و همدل شده‌اند تا افتخار نوکری میزبانی از پیرغلامان اهل‌بیت علیه‌السلام را در شهر کرمان داشته باشند و شمیم عطر یاد امام حسین علیه‌السلام و فرزندانش هرچه بیشتر در کوچه کوچه شهرها و روستاهای استان کرمان پیچیده شود. 

پیر غلامی شما عین جوانیست حسین، نشوم پیر شما، بِه که جوان مرگ شوم.»

انتهای پیام


بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی؛ فرصتی برای معرفی حسین‌آباد ایران

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی؛ فرصتی برای معرفی حسین‌آباد ایران