به‌کارگیری سرامیک برای ساخت صفحات خورشیدی

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ هنگامی که نور خورشید به صفحات سرامیکی برخورد می‌کند، الکترون‌های موجود در نانوذرات سرامیک برانگیخته می‌شوند و به سطح انرژی بالاتری می‌روند. الکترون‌های برانگیخته پس از آن به کریستال‌های اکسید آلومینیوم منتقل شده و به ایجاد جریان الکتریکی در سطح صفحات خورشیدی کمک می‌کنند. این ساختار و […]



به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ هنگامی که نور خورشید به صفحات سرامیکی برخورد می‌کند، الکترون‌های موجود در نانوذرات سرامیک برانگیخته می‌شوند و به سطح انرژی بالاتری می‌روند. الکترون‌های برانگیخته پس از آن به کریستال‌های اکسید آلومینیوم منتقل شده و به ایجاد جریان الکتریکی در سطح صفحات خورشیدی کمک می‌کنند.

این ساختار و بافت خاص آن، سرامیک را قادر می‌سازد تا به طور مساوی انرژی حاصل از خورشید را در تمام سطح خود پراکنده کند و با استفاده از ویژگی تجزیه مولکول‌های آب به هیدروژن و اکسیژن در زیر نور خورشید، منجر به تولید و همچنین ذخیره سوخت هیدروژن تمیز شود.

محققان یک روش جدید را برای استفاده از چاپ سه‌بُعدی به‌منظور تولید این سرامیک‌ها ایجاد کرده‌اند که به استفاده از انرژی خورشیدی در سطوح گسترده و با هزینه پایین کمک می‌کند.

انتهای پیام/


به‌کارگیری سرامیک برای ساخت صفحات خورشیدی

منبع: بــرنا
? به‌کارگیری سرامیک برای ساخت صفحات خورشیدی