به‌کارگیری باتری‌های دست دوم برای تامین انرژی

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ این سامانه که از ۴۴۰۰ پومان (ماژول) باتری به صورت مجزا تشکیل شده است، چهار قسمت مجزا برای هر باتری دارد که عمر مفید آن‌ها بیش از ده سال است و در صورت لزوم، می‌توان باتری‌های هر قسمت را تعویض کرد. چهار رشته باتری، به صورت جداگانه […]



به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ این سامانه که از ۴۴۰۰ پومان (ماژول) باتری به صورت مجزا تشکیل شده است، چهار قسمت مجزا برای هر باتری دارد که عمر مفید آن‌ها بیش از ده سال است و در صورت لزوم، می‌توان باتری‌های هر قسمت را تعویض کرد. چهار رشته باتری، به صورت جداگانه به یک اینورتر و یک ترانسفورماتور در یک سامانه با ولتاژ متوسط متصل هستند. پودمان‌های باتری که قبلا در خودروهای برقی استفاده شده‌اند، بدون هیچ تغییر فنی در سامانه ذخیره انرژی نصب می‌شوند.

انرژی الکتریکی مورد نیاز برای سامانه ذخیره‌سازی، توسط صفحات خورشیدی تعبیه شده در همین سامانه با بیشینه توان خروجی ۹٫۴ مگاوات تولید می‌شود. این سامانه به تامین برق برای پمپ‌های حرارتی، وسایل‌نقلیه برقی و سایر مصرف‌کنندگان برق کمک می‌کند و هزینه‌های شبکه برق را به‌ویژه هنگام اوج مصرف، کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/


به‌کارگیری باتری‌های دست دوم برای تامین انرژی

منبع: بــرنا
? به‌کارگیری باتری‌های دست دوم برای تامین انرژی