برگزاری رویداد گردشگری نجوم در کرمان

سرپرست معاون گردشگری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری شهاب باران برساوشی در کرمان خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» معین افضلی در رابطه به برگزاری رویداد گردشگری نجوم گفت: رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هم‌زمان با بارش شهاب سنگی […]



سرپرست معاون گردشگری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری شهاب باران برساوشی در کرمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» معین افضلی در رابطه به برگزاری رویداد گردشگری نجوم گفت: رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هم‌زمان با بارش شهاب سنگی برساوشی در کرمان برگزار خواهد شد.

سرپرست معاون گردشگری کرمان افزود: در کویر کرمان شب‌های ابری کمی وجود دارد و خیلی اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ترند و همین عوامل سبب می‌شود کویر یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌انگیز باشند.

وی در ادامه بیان کرد: بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست و هفتم تیرماه تا سوم شهریورماه (بیش از یک ماه) ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقه‌مندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید.

افضلی اظهار کرد: اوج این بارش شهابی معمولاً در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه هر سال رخ می‌دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رویت این پدیده بوده و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رویداد ویژه‌ای برای علاقه‌مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سالجاری برگزار و بیابان لوت شهداد پذیرای مشتاقان نجوم و این پدیده آسمانی خواهد بود.

منبع: فارس
انتهای خبر/ پسند


برگزاری رویداد گردشگری نجوم در کرمان

منبع:آرمـان
? برگزاری رویداد گردشگری نجوم در کرمان