برخورد با تخلفات۲۰ گانه حادثه‌ساز اولویت پلیس راهور استان کرمان

کرمان- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه سال جاری، پلیس راهور استان کرمان اولویت خود را در برخورد با تخلفات ۲۰ گانه حادثه‌ساز قرار داده است. به گزارش نذیر کرمان، سرهنگ اسماعیل خوشوقت ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ و با ابلاغ نرخ جدید جرایم […]



کرمان- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه سال جاری، پلیس راهور استان کرمان اولویت خود را در برخورد با تخلفات ۲۰ گانه حادثه‌ساز قرار داده است.

به گزارش نذیر کرمان، سرهنگ اسماعیل خوشوقت ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ و با ابلاغ نرخ جدید جرایم رانندگی، پویش نه به تخلف رانندگی از سوی پلیس راهور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هدف از این پویش، افزایش رعایت قوانین رانندگی و حفظ جان و مال رانندگان و دوری از سوانح رانندگی است.

خوشوقت بیان کرد: طی سه ماه نخست امسال پلیس راهور استان کرمان، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی و کاهش تصادفات درون شهری، در دستور کار خود قرار داد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: در مدت مذکور و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، پلیس راهور با اجرای چند طرح عملیاتی برای ارتقا امنیت ترافیکی، اولویت خود را در برخورد با تخلفات ۲۰ گانه حادثه‌ساز، هدف گذاری کرد.

خوشوقت افزود: پلیس راهور موفق شد ۱۵۵ درصد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی را افزایش دهد.

وی سپس بیان کرد: صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس راهور از اصول مهم یک رانندگی ایمن است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه تاکید کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری خواهد بود.

خوشوقت گفت: انجام هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، حرکت بر روی یک چرخ یا هرگونه حرکات اکروباتیک، دور زدن در محل ممنوع و عبور وسایل نقلیه از پیاده‌روها از جمله تخلفات حادثه‌ساز محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه هنگام رانندگی در شب، عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)، سبقت غیرمجاز، تجاوز از سرعت مجاز و عبور از چراغ قرمز از دیگر تخلفات حادثه‌ساز به شمار می‌روند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان، عدم رعایت حق تقدم، عبور حرکت به شکل مارپیچ در راه‌ها و تجاوز یا انحراف به سمت چپ معابر را از دیگر تخلفات حادثه‌ساز اعلام کرد.

خوشوقت گفت: عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه و یا عدم توجه به جلو، گردش به چپ یا به راست در محل ممنوع، رانندگی با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی مؤثر در چراغ، لاستیک، فرمان، ترمز، برف پاک کن و زنجیر چرخ نیز جزو تخلفات حادثه‌ساز هستند.

وی ادامه داد: عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از سمعک، عینک یا تجهیزات خاص و مصرف مواد روانگردان و مسکرات از دیگر تخلفات قلمداد می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تاکید کرد: همه تخلفات حادثه‌ساز دارای نمره منفی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر راننده‌ای که به علت تخلفات حادثه‌ساز متوقف و اعمال قانون می‌شود، نمره منفی نیز برای گواهینامه وی در سیستم ثبت خواهد شد.

خوشوقت در پایان بیان کرد: برابر قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، وقتی که نمره منفی به حد نصاب برسد، گواهینامه راننده توقیف و ابطال خواهد شد.

کد خبر ۶۱۷۱۴۵۲


برخورد با تخلفات۲۰ گانه حادثه‌ساز اولویت پلیس راهور استان کرمان

منبع: مــهر
? برخورد با تخلفات۲۰ گانه حادثه‌ساز اولویت پلیس راهور استان کرمان