باید تاریخ عبرت‌آموز گفته شود/ پای دفاع ایستاده‌ایم | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: ما پای دفاع ایستادیم و اگر کشور، خانه، جان، ناموس و دین ما مورد هجمه قرار بگیرد تا آخرین نفس و آخرین نفر و قطره خون می‌ایستیم و دهان دشمن را خرد می‌کنیم. آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه رعایت تقوا اظهار کرد: […]



نذیر کرمان/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: ما پای دفاع ایستادیم و اگر کشور، خانه، جان، ناموس و دین ما مورد هجمه قرار بگیرد تا آخرین نفس و آخرین نفر و قطره خون می‌ایستیم و دهان دشمن را خرد می‌کنیم.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه رعایت تقوا اظهار کرد: تقوای الهی بالاترین و بهترین ذکر است و تقوا باید در اعضا و جوارح انسان نیز لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه تقوا همه شئون زندگی را شامل می‌شود، افزود: تقوای قلب نیز مهم است و بنا به فرموده قرآن کریم قلب باید سالم باشد که در قیامت تنها قلب سلیم به کار می‌آید و قلب سالمی که به انسان داده شده باید سالم به قیامت برسد.

شیخ بهایی بیان کرد: تقوای قلب حاصل تقوای عقیده است و انسان باید مرتب قیامت را به خود یادآوری و آن را از عمق جان باور کند. بالاترین درجه تقوا آنجا است که انسان جز خدا نبیند.

خطیب جمعه موقت کرمان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی ضدصهیونیستی و انعکاس شایسته آن توسط رسانه‌ها گفت: تنها جایی که می‌توانیم فریاد خود را بر سر جنایت‌کاران بکشیم، اینجاست و باید با قوت، شکوه و عظمت برگزار شود.

وی جنایات رژیم جعلی و غاصب سرزمین یک ملت و آواره کردن آنان را ناشی از بی‌تقوایی و فشل بودن سازمان‌های بین‌المللی دانست و افزود: اگر ذره‌ای خداترسی بود که بمب یک تُنی بر روی اردوگاه‌های جنگ‌زدگان نمی‌ریختند.

شیخ بهایی تاکید کرد: ما پای دفاع ایستادیم و اگر کشور، خانه، جان، ناموس و دین ما مورد هجمه قرار بگیرد تا آخرین نفس و آخرین نفر و قطره خون می‌ایستیم و دهان دشمن را خرد می‌کنیم.

خطیب جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه باید تاریخ عبرت‌آموز را گفت تا تکرار نشود، در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن را صحنه بی‌نظیری دانست و گفت: ما با جنگ مخالفیم ولی وقتی دشمن حمله می‌کند باید دفاع کرد زیرا دفاع؛ دستور شارع مقدس است و ما تابع فرمان خدا هستیم که خود را مقابل دشمن ذلیل نکنیم. امام حسین علیه السلام فرمود «ما را بین شمشیر و ذلت مخیّر کردند و هیهات من الذله».

وی تصریح کرد: دفاع می‌کنیم اما ذلت هرگز. زیرا خدا، پیامبرش و دامن‌های پاکی که ما را تربیت کردند، ذلت را نمی‌پذیرند.

خطیب جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت سرداران شکوری، جهان آرا و فلاحی بیان کرد: نباید این سرداران را فراموش کنیم. نباید بین ما غریب بشوند و باید درباره زندگی شهدا مطالعه کنیم و فرزندانمان با آنها آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به روز آتش نشانی و جانفشانی این افراد گفت: اولین آتش‌نشان خداست که آتش جنگ دشمنان را به نفع اسلام خاموش می‌کند و هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت‌ها و شهادت‌ها به نفع اسلام به پایان رسید.

شیخ بهایی در ادامه با اشاره به روز همبستگی با کودکان فلسطینی(۹ مهرماه)، اظهار کرد: کودکانی که در این جنگ همه عزیزانشان را از دست داده‌اند، مدرسه ندارند و حتی غذا و آب ندارند و هر لحظه وحشت بمباران دارند؛ نمی‌شود اینها را فراموش کرد.

وی تصریح کرد: اما مردم شریف ایران این را نشان دادند و در عمل ثابت کردند و الگو شدند برای بقیه دنیا که پای دین، اسلام، عزت و حرف رهبرمان ایستاده‌ایم و در این مسیر هر چه داریم در طبق اخلاص گذاشته و آماده اجرای فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

شیخ بهایی با تاکید بر مطالعه سخنان مقام معظم رهبری، گفت: این سخنان یک موضع‌گیری سیاسی صرف نیست، درس است و کسی که اینها را نشنود و نخواند، خسارت عظیم می‌بیند.

وی تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در روز ولادت پیامبر صلی الله علیه و آله تکلیف را روشن کرد و فرمان جهاد است، اولا برای نجات فلسطین مظلوم و ایشان به همه مسلمانان عالم فرمود.

خطیب موقت جمعه کرمان بیان کرد: معظم له به چهره‌های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی فرمان داد امت واحده برای مردم تشریح شود و دستگاه‌ها مراقب باشند علم نفوذ در این کشور نصب نشود به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، بهداشت و …

وی با اشاره به اینکه رهبری تاکید فرمودند مراقب باشید سبک زندگی غربی را در این کشور علم نکنند، گفت: همه ما وظیفه داریم امر به معروف نهی از منکر کنیم و اول مراقب خود باشیم و بعد امر به معروف کنیم که اگر این فریضه را ترک کنیم، دشمنان بر ما مسلط می‌شوند و دعای خوبان مستجاب نمی‌شود.

انتهای پیام


باید تاریخ عبرت‌آموز گفته شود/ پای دفاع ایستاده‌ایم

منبع: ایـسنا
? باید تاریخ عبرت‌آموز گفته شود/ پای دفاع ایستاده‌ایم