باز هم تعویق در لیگ؛ نگاه ملی؟ پس آبروریزی ملی را کجای دل‌مان بگذاریم؟ | اخبار اصلاحات

بیست و چهار سال از عمر لیگ حرفه‌ای فوتبال در کشور ما می‌گذرد و هر روز از سوء مدیریت یا عدم توجه به زیر ساختارها و هزار و یک داستان دیگر گفتیم و‌ نوشتیم اما تصمیم‌گیرندگان در فوتبال لاک‌پشتی عمل می‌کنند. البته اگر با نگاه منصفانه به این موضوع بپردازیم مدیرانی هم بودند که اشتباهات […]


بیست و چهار سال از عمر لیگ حرفه‌ای فوتبال در کشور ما می‌گذرد و هر روز از سوء مدیریت یا عدم توجه به زیر ساختارها و هزار و یک داستان دیگر گفتیم و‌ نوشتیم اما تصمیم‌گیرندگان در فوتبال لاک‌پشتی عمل می‌کنند. البته اگر با نگاه منصفانه به این موضوع بپردازیم مدیرانی هم بودند که اشتباهات را خیلی زود پذیرفتند و تصحیح کردند اما شاید تعداد این افراد به انگشتان یک دست هم نرسد.

به گزارش روزنامه اعتماد، روی ‌همین موضوع هم‌ کلی بحث‌ کردیم که چرا مدیران متخصص و سالم در فوتبال کم و کمتر می‌شوند اما‌ پرداختن‌ به این موضوع تکراری سوژه این مطلب نیست.

به تعویق انداختن بازی‌های لیگ یکی از معضلات هر فصل فوتبال کشور است که هربار با عنوانی جدید به‌ برنامه‌ریزی‌های از قبل نوشته شده یورش می‌برد! یک بار‌ تعویق به دلیل اردوی تیم ملی، یک بار تعویق به درخواست فلان باشگاه، یک بار تعویق به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها و…

این‌بار هم داستان تازه‌ای شکل‌گرفته و نمایندگان فوتبال ایران در آسیا درخواست تعویق بازی‌های‌خود را داده‌اند و سازمان لیگ هم با این درخواست‌ها موافقت کرده است‌. مسوولان می‌گویند به باشگاه‌ها نگاه ملی داریم و برای کمک به آنها با درخواست آنها موافقت می‌کنیم اما سوال اینجاست: مگر در لیگ‌های مختلف دنیا که صاحب اعتبار و جایگاهی در فوتبال هستند هر هفته بازی‌های‌شان به تعویق می‌افتد؟ از آن گذشته مگر نمایندگان فوتبال ما یک پای فینال مسابقات آسیایی هستند که نیاز به استراحت بیشتر داشته باشند؟ لیگ که هنوز جا نیفتاده و بازی‌های جام حذفی هم که شروع نشده پس این دیگر چه نسخه‌ای است که برای فوتبال باشگاهی ما می‌پیچید؟

شما که دم از نگاه ملی می‌زنید چطور نگاهی به آبرو و اعتبار ملی ما ندارید که با وجود هزینه‌های چند هزار میلیاردی سالانه در لیگ هنوز یک ورزشگاه درست و حسابی ندارد تا آبروی‌مان مقابل کشورهای همسایه به تاراج نرود؟ نگاه ملی و کمک به باشگاه‌هایی که در آسیا حضور دارند خوب است اما نه اینکه با هر بهانه‌ای بازی‌های لیگ را تعطیل کنید.‌ چه بسا گاهی حضور در کوران مسابقات می‌تواند به باشگاه‌ها کمک بیشتری هم کند و از طرفی به برنامه‌ریزی که خودتان داشتید هم بی‌احترامی نمی‌شود.

شاید بهتر باشد مسوولان فوتبال ما بازنگری در خصوص برخی تصمیمات خود داشته باشند و با درک این موضوع که نگاه ملی فقط در تعویق مسابقات نیست فوتبال را به سمت حرفه‌ای به‌مفهوم واقعی پیش ببرند وگرنه مردم شعارهای پوپولیستی را از بر هستند.


باز هم تعویق در لیگ؛ نگاه ملی؟ پس آبروریزی ملی را کجای دل‌مان بگذاریم؟

منبع: نذیر کرمان
? باز هم تعویق در لیگ؛ نگاه ملی؟ پس آبروریزی ملی را کجای دل‌مان بگذاریم؟