بارگذاری تصاویر سلاح در فضای مجازی جرم مشهود تلقی می‌شود

کرمان– فت فتو– معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: نمایش هرگونه سلاح حتی سلاح های دارای مجوز در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی جرم مشهود تلقی شده و قابل پیگیری است. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، کوروش احمد یوسفی افزود: امروزه کاربران با اهداف […]

کرمانفت فتو– معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: نمایش هرگونه سلاح حتی سلاح های دارای مجوز در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی جرم مشهود تلقی شده و قابل پیگیری است.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، کوروش احمد یوسفی افزود: امروزه کاربران با اهداف مختلف و خاصی وارد فضای مجازی شده و با استفاده از این بستر نیازهای روزانه خود را مرتفع می کنند اما نداشتن سواد رسانه ای موجب می شود افراد، قربانی جرایم رایانه ای شوند.

وی ادامه داد: با گسترش فضای مجازی و عضویت افراد در شبکه های مختلف شاهد جرایم جدیدی در این فضا هستیم که گاه افراد خواسته و گاه ناخواسته مرتکب این گونه جرایم می شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی هستند و سواد رسانه ای مهارتی است که لازم است افراد در کنار استفاده از رسانه ها و بخصوص اینترنت به عنوان یک رسانه تعاملی به آن مجهز شوند.

احمد یوسفی گفت: در بیشتر کشورها از جمله ایران استفاده از سلاح برای شهروندان مجاز نیست و فقط در برخی شرایط استثنایی برای برخی افراد خاص اجازه استفاده از سلاح صادر می شود و برای کسانی که به صورت غیرمجاز سلاح حمل می کنند مجازات در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: قانون مجازات اسلامی شرایط عمومی جامعه را در نظر گرفته و به صورت کلی جرم و مجازات را تعیین کرده است ؛ اما برخی رفتارها و اعمال که شرایط اختصاصی دارند و تمام آحاد جامعه را در بر نمی گیرند، قوانین خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: مثلا قانونی تحت عنوان “قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز” برای افرادی که به صورت غیر قانونی اسلحه حمل و نگهداری می کنند پیش بینی شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: بر این اساس طبق ماده ۹ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، “دارنده پروانه حمل سلاح  شکاری مکلف است پس از انقضای مدت به تمدید پروانه اقدام کند و چنانچه ظرف سه ماه پس از مدت به تمدید آن اقدام نکند، سلاح غیرمجاز تلقی می شود و مرتکب به جزای نقدی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال محکوم می شود.”

احمدیوسفی خاطر نشان کرد: حال اگر بخواهیم این موضوع را مد نظر قرار دهیم که آیا می توان جرایم صورت گرفته در فضای مجازی را همانند محیط واقعی تلقی و مجازات کرد لذا باید گفت، با توجه به موارد گفته شده، جرایمی که در فضای مجازی صورت می گیرد به دلیل آنکه بازدید عمومی داشته و اغلب افراد می توانند مشاهده و باز نشر کنند مشهود تلقی شده و قابل پیگیری توسط محاکم ذی صلاح است.

وی بیان کرد: افراد با انتشار فیلم یا عکس و استفاده از سلاح جنگی اقدام به خودنمایی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می کنند که پلیس و دستگاه قضائی با قاطعیت با اینگونه اعمال برخورد خواهد کرد.

معاون جتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تاکید کرد: شهروندان باید بدانند در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی نمایش اسلحه اعم از مجوزدار و فاقد مجوز جرم مشهود تلقی شده و قابل پیگیری است. 

احمد یوسفی در پایان گفت: مدیران کانال ها و یا صاحبان صفحات شخصی نیز باید بدانند که مسئولیت مطالب و تصاویری که در کانال ها یا گروه ها یا صفحات شخصی خود به اشتراک می گذارند بر عهده خود ایشان است و در صورت وجود شاکی خصوصی یا عمومی با آنان برخورد خواهد شد.




بارگذاری تصاویر سلاح در فضای مجازی جرم مشهود تلقی می‌شود

منبع: ایرنـا
? بارگذاری تصاویر سلاح در فضای مجازی جرم مشهود تلقی می‌شود