این چه عدالتی است که فیلترینگ برای مسئولان نباشد و تنها مردم باید هزینه فیلترشکن بدهند؟ | اخبار اصلاحات

نذیر کرمان | روزنامه اعتماد با مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم گفت‌وگو کرده است. به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ مساله فیلترینگ بحث امنیتی است و رفع آن چندان به تصمیم رییس‌جمهور ارتباط ندارد.» به شخصه به دلیل فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی کاری ندارم، اما آنچه اهمیت […]


نذیر کرمان | روزنامه اعتماد با مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

مساله فیلترینگ بحث امنیتی است و رفع آن چندان به تصمیم رییس‌جمهور ارتباط ندارد.»
به شخصه به دلیل فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی کاری ندارم، اما آنچه اهمیت دارد، رفتار دوگانه و بی‌عدالتی است که در این باره وجود دارد و باید برداشته شود.
عملا فضای مجازی ما قطع نیست؛ یعنی واتساپ و اینستاگرام کسی قطع نیست، اما برخلاف مسوولان که بدون محدودیت و فیلتر می‌توانند از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، مردم برای استفاده از این پیام‌رسان‌ها باید هزینه اضافه بپردازند و فیلترشکن بخرند که سودش هم به جیب عده‌ای خاص می‌رود.
اگر قرار است فضای مجازی فیلتر باشد، باید برای همه فیلتر باشد و اجازه ندهیم کسی فیلترشکن وارد کند و تبعیض درباره مسوولان و استفاده از خط بدون فیلتر هم برداشته شود. یعنی هم برای مردم و هم برای مسوولان فیلتر اعمال شود. از طرفی هم اجازه فروش فیلترشکن به هیچ کسی داده نشود.
اگر قرار است برخی این دسترسی را داشته باشند و فقط این محدودیت برای مردم عادی باشد بی‌عدالتی است که باید این تبعیض برداشته شود.
در شرایط فعلی، فضایی برای فروش فیلترشکن به نفع گروهی خاص ایجاد شده است که البته ارقام نجومی هم از فروش فیلترشکن به جیب می‌زنند که باید جلوی آن گرفته شود. البته رییس‌جمهور هم در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی روی این موضوع تاکید کرد.
با توجه به استفاده مردم از فیلترشکن و پرداخت هزینه برای خرید آن، فضای مجازی ما فیلتر نیست؛ بلکه مردم عادی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید پول اضافه بپردازند؛ اما مسوولان این محدودیت را ندارند. پس باید این محدودیت و تبعیض برداشته شود تا همه مثل هم در شرایط یکسان باشند.


این چه عدالتی است که فیلترینگ برای مسئولان نباشد و تنها مردم باید هزینه فیلترشکن بدهند؟

منبع: نذیر کرمان
? این چه عدالتی است که فیلترینگ برای مسئولان نباشد و تنها مردم باید هزینه فیلترشکن بدهند؟