ایجاد شفافیت بسیاری از مسائل را حل می‌کند/فرهنگ مهم‌ترین زیرساخت است | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان یکصدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان امروز (۲۵ مرداد ماه) با موضوع ارتقای حکمرانی استان در جهت توسعه‌یافتگی برگزار شد. امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست اظهار کرد: در طول بیش از چهار دهه عمر انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و … اتفاقات […]



نذیر کرمان/کرمان یکصدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان امروز (۲۵ مرداد ماه) با موضوع ارتقای حکمرانی استان در جهت توسعه‌یافتگی برگزار شد.

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست اظهار کرد: در طول بیش از چهار دهه عمر انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و … اتفاقات خوبی افتاده است و باید در موضوع تغییر شیوه حکمرانی، به حوزه بهره‌وری نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و … در استان کرمان، گفت: در فاریاب، معدن و کارخانه طلا داریم. چهارمین ماسه کرومیتی دنیا را در استان کرمان داریم و این دستاوردها باید دیده شود.

حسن زاده بیان کرد: ضعف‌ها را قبول داریم، اما باید با خرد جمعی به نتیجه‌ای برسیم که در مسیر بهتر گام برداریم.

لزوم اصلاح فرآیندهای بین دستگاهی

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: در استان، شورای تحول اداری را داریم که یکی از مسائل بررسی‌شده در آن، ارتقای حکمرانی و چگونگی ارتباط بین دستگاهی یا دستگاه‌ها با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده و نتایح اقدامات در امنیت سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار نمود یافته است و ارتقای وضعیت را می‌بینیم.

وحیدی با اشاره به لزوم همکاری همه نهادها در دستیابی به اهداف، بیان کرد: برای رسیدن به اهداف، نیاز به اصلاح فرآیندهای تخصصی و بین دستگاهی و به اصطلاح، فرآیندهای مشترک است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: بیشترین مشکل بخش خصوصی با دولت، این فرآیندهاست که برای ارائه خدمت، چند دستگاه باید اقداماتی انجام دهند تا مجوز نهایی صادر شود و در استان کرمان اصلاح فرآیندها را دنبال می‌کنیم.

همچنین مهدی بخشی، دادستان کرمان اظهار کرد: کرمان استانی معدن‌خیز است و پیشنهاد این است شرکت‌های بزرگ در استان تحقیقات جامعی انجام و ارائه دهند که در حال حاضر این شرکت‌ها در توسعه و پیشرفت استان، اشتغالزایی و … چقدر موثرند.

نگاه دستگاه‌ها تعاملی نیست

سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، گفت: بسیاری از مشکلات که بعضاً کلیدی‌اند، به سطح کلان کشور مربوط هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در حکمرانی با آن مواجهیم، عدم شفافیت است، اگر دولت و حاکمیت بتواند شفافیت ایجاد کند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

قویدل با اشاره به اینکه فساد نتیجه نبود شفافیت است که منجر به تزلزل حکمرانی می‌شود، اظهار کرد: نبودن تعامل میان نهادی و مشارکت‌های مدنی نیز یکی از مسائل مهم است و در دستگاه‌ها نگاه‌ها فرابخشی و تعاملی نیست. بنابراین مشارکت بخش خصوصی زیر سوال می‌رود.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: نبودن ثبات در تصمیم‌گیری‌ها به‌دلیل متزلزل بودن جایگاه‌ها و تغییر در دولت‌ها، همه تصمیم‌های قبلی را زیر سوال می‌برد و این‌ها از مسائلی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی با اشاره به نامتوازن بودن فرهنگ و اقتصاد، افزود: زمانی می‌توان حکمرانی خوب داشت که فرهنگ متناسب با اقتصاد پیش برود و فرهنگ، مهم‌ترین زیرساخت و پیش‌شرط حکمرانی اقتصادی است.

انتهای پیام


ایجاد شفافیت بسیاری از مسائل را حل می‌کند/فرهنگ مهم‌ترین زیرساخت است

منبع: ایـسنا
? ایجاد شفافیت بسیاری از مسائل را حل می‌کند/فرهنگ مهم‌ترین زیرساخت است