ایجاد رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت | اخبار استان کرمان

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: مجوز راه‌اندازی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی صادر و از مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه ایجاد می‌شود. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ امیدعلی اسماعیلی‌پور با تأکید بر موضوع جغرافیای روانشناختی هر منطقه در کشور که دارای قوت‌ها و چالش‌های متفاوتی است و بدون شناخت […]



معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: مجوز راه‌اندازی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی صادر و از مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ امیدعلی اسماعیلی‌پور با تأکید بر موضوع جغرافیای روانشناختی هر منطقه در کشور که دارای قوت‌ها و چالش‌های متفاوتی است و بدون شناخت آن‌ها مسیر ارتقاء کیفیت روانی را سخت می‌کند، مطرح کرد: مجوز راه‌اندازی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملی جیرفت از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر شده است و این رشته از مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه جیرفت ایجاد خواهد شد.

 
 
وی با بیان اینکه جنوب کرمان با توجه به تنوع قومی و رفتاری نیازمند واکاوی روانشناسی دقیق توسط کارشناسان بومی منطقه است، افزود: روانشناسی در واقع مطالعه ذهن است، دانشجویان این رشته در طول تحصیل خود برای شناخت افراد، گروه‌ها و تشخیص مسائل مختلف تلاش می‌کنند.
 
 
اسماعیلی با تاکید بر موضوع نبود این رشته تحصیلی در دانشگاه‌های جنوب کرمان، منطقه را با کمبود نیروی کارآمد در این زمینه مواجه کرده است، اظهار کرد: رشته روانشناسی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی گروه علوم انسانی است، هرچند که با توجه به ماهیت این رشته و دروسی که در دانشگاه ارائه می‌شود، می‌توان روانشناسی را علمی تجربی_ انسانی دانست.

وی اذعان کرد: البته شاید به دلیل همین موضوع است که روانشناسی رشته‌ای شناور است و از هر سه رشته انسانی، تجربی و ریاضی دانشجو می‌پذیرد اما ظرفیت اصلی مربوط به رشته انسانی است.

 
 
معاون آموزشی‌ و‌ پژوهشی دانشگاه جیرفت اذعان کرد: در این راستا و براساس درخواست جامعه و نخبگان ابتدا زیرساخت‌های این رشته اعم از نیروی انسانی و امکانات آموزشی را فراهم کردیم تا نهایتأ مجوز لازم از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر شد.
 
 
اسماعیلی مهم‌ترین مأموریت دانش‌آموختگان این رشته را مطالعه، تشخیص، مشاوره و بهبود افراد مبتلا به مشکلات روانی در جهت ایجاد جامعه‌ای با نشاط برشمرد و ابراز کرد: امیدواریم با تأسیس این رشته بتوان شاخصه‌های بهداشت و سلامت روان جنوب کرمان را ارتقاء بخشید.
 
 
معاون آموزش‌و‌پژوهش دانشگاه جیرفت در پایان نحوه پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی جدید را آزمون سراسری اعلام کرد و افزود: داوطلبان با انتشار اولین دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند کد را دریافت نمایند و از مهرماه در بزرگ‌ترین دانشگاه جامع جنوب کرمان تحصیل کنند.
 
 
منبع:نذیر کرمان 
 
انتهای خبر / فلاح


ایجاد رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ایجاد رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت