ایجاد دادگاه صلح تا ۱۰ روز آینده در شهرستان‌های کرمان/ ضرورت صدور آراء شفاف | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پذیرفتنی نیست که دادگاه حتی یک مورد رد مال مبهم صادر کند و بایستی بر این موضوع نظارت بیشتری صورت بپذیرد. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۲۸ مرداد ماه در نشست ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کرمان، بر ضرورت صدور آرا شفاف و واضح تاکید کرد و […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پذیرفتنی نیست که دادگاه حتی یک مورد رد مال مبهم صادر کند و بایستی بر این موضوع نظارت بیشتری صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۲۸ مرداد ماه در نشست ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کرمان، بر ضرورت صدور آرا شفاف و واضح تاکید کرد و افزود: لازم است روسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های کیفری دو نظارت کنند تا رای مبهم یا رد مال مبهم صادر نشود .

وی در ادامه با اشاره به تاسیس دادگاه‌های صلح در شهرهای استان کرمان، بیان کرد: در آن دسته از حوزه‌های قضایی استان که دادگاه بخش وجود دارد، قانون جدید شوراهای حل اختلاف در حال اجرا شدن است و این به معنی تاسیس دادگاه‌های صلح در دادگاه‌های بخش نیست اما به دادگاه‌های بخش اختیارات دادگاه‌های صلح داده شده، بدون آنکه ابلاغ دادگاه صلح دریافت کرده باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در قانون پیش بینی شده در صورتی که رئیس قوه قضائیه صلاح بداند در دادگاه بخش، دادگاه صلح راه‌اندازی بشود و تا زمانی که دادگاه صلح ایجاد نشده، دادگاه بخش اختیارات دادگاه صلح را دارد.

وی تاکید کرد: از این به بعد در شوراهای حل اختلاف بخش به هیچ عنوان رای صادر نخواهد شد اما جنبه صلح و سازش تقویت می‌شود.

حمیدی افزود: دستورالعمل قانون جدید شوراهای حل اختلاف به دفاتر خدمات قضائی سراسر استان نیز ابلاغ شده تا از ارجاع پرونده‌های رأیی به شورای حل اختلاف خودداری کنند.

وی تصریح کرد: چارت سازمانی دادگاه‌های صلح سایر حوزه‌های قضائی تعریف شده و این موضوع در حال پیگیری است که ظرف ۱۰ روز آینده ابلاغ همکاران صادر خواهد شد و بعد از آن دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان بافت ابلاغ همکاران آمده است و از روز شنبه دادگاه صلح شهرستان بافت به عنون اولین دادگاه صلح استان ایجاد خواهد شد و به تدریج تا دو هفته آینده در بقیه حوزه‌های قضائی دادگاه صلح راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان کرمان گفت: با یک قانون لازم‌الاجرا مواجهیم که مکلف به اجرای آن هستیم و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اعم از نیروی انسانی و تجهیزات موجود دادگاه‌های صلح راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: علی رغم کمبود نیروی انسانی، فضای اداری و تجهیزات کافی در استان، بایستی روسای دادگستری‌های شهرستان‌ها و دادستان‌های استان کرمان با تمام توان موجود و کمترین تبعات منفی پیاده‌سازی قانون جدید شوراهای حل اختلاف را در دستور کار خود قرار دهند.

حمیدی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در حوزه‌های قضائی که دادرسی الکترونیک ضعیف است، تقویت این موضوع به صورت جدی تر در دستور کار قرار بگیرد و بایستی به گونه‌ای عمل شود که دادرسی‌ها حداقل ۹۵ درصد به صورت الکترونیک برگزار شوند.

انتهای پیام


ایجاد دادگاه صلح تا ۱۰ روز آینده در شهرستان‌های کرمان/ ضرورت صدور آراء شفاف

منبع: ایـسنا
? ایجاد دادگاه صلح تا ۱۰ روز آینده در شهرستان‌های کرمان/ ضرورت صدور آراء شفاف