اکثر کودکان کار از اتباع بیگانه هستند | اخبار استان کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: آخرین آمار استان کرمان در خصوص تعداد کودکان کار ۶۰۲ نفر بوده که هشت نفر تابعیت ایرانی و مابقی اتباع هستند. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» علیرضا وحیدزاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی از طرح ریزی برنامه‌ای تحت عنوان تامین وسایل گرمایشی به […]



مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: آخرین آمار استان کرمان در خصوص تعداد کودکان کار ۶۰۲ نفر بوده که هشت نفر تابعیت ایرانی و مابقی اتباع هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» علیرضا وحیدزاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی از طرح ریزی برنامه‌ای تحت عنوان تامین وسایل گرمایشی به مددجویان بهزیستی گفت و توضیح داد: از آن‌جا که احتمال زخم بستر برای معلولان وابسته به تخت بسیار است بنابراین تصمیم گرفته شد با اهدای کولر گازی این شرایط را برای مددجویان آسان‌تر کنیم.

وی ادامه داد: قرار شد نیمی از هزینه کولر گازی توسط بهزیستی تامین و مابقی آن را مددجو دهد از این رو با اعلام این طرح ۴ هزار نفر نام نویسی کردند.

وحیدزاده با بیان این‌که استان کرمان تنها استانی در کشور بود که تقاضای کولر بسیار بالا بود، توضیح داد: با کمک خیران و شرکای اجتماعی بهزیستی کشور این میزان کولر تامین و به ۳ هزار و ۷۰۰ نفر واگذار شد و مابقی قرار است در روزهای آینده اهدا شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به این‌که استان کرمان جز معدود استان‌هایی است که پایه تشکل‌های مردمی در آن قوی است، توضیح داد: ۹۵ درصد فعالیت سازمان بهزیستی برون سپاری شده است و تشکل‌ها به ما کمک می‌کنند و ما تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد یارانه می‌دهیم.

وی ادامه داد: کودکان کار و خیابانی زخم کهنه‌ای است که وجود دارد، اما اکنون نسبت به قبل این کودکان کم‌تر سر خیابان هستند، آخرین آمار استان کرمان ۶۰۲ نفر بوده که هشت نفر تابعیت ایرانی و مابقی اتباع هستند.

وحیدزاده عنوان کرد: سه مرکز فعال آموزشی، حمایتی برای کودکان کار خیابانی وجود دارد، در خصوص نحوه توانمندسازی این افراد از آن‌جا که تابعیت دیگری دارند برای ما مشکل آفرین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه به حق پرستاری برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید اشاره کرد و گفت: این حق پرستاری ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما برخی خانواده‌‌ها ترجیح می‌دهند خودشان فرزند را مراقبت کند، در این مورد اشکالی که وجود دارد این است که خانواده حق پرستاری می‌گیرد اما پرستاری مورد انتظار را از فرد معلول ندارد.

وی به مراکز مشاوره ژنتیک در کرمان اشاره کرد و گفت: در کرمان ۱۰مرکز ژنتیک وجود دارد؛ انتظار این است با افزایش علم معلولیت‌ها کاهش یابد اما متاسفانه این‌گونه نیست از ابن بابت ضعف داریم، بخش اعظم معلولیت‌ها مشکل ژنتیکی است اما از طرفی آمار معلولیت ناشی از تصادفات بالا است.

انتهای خبر/ پسند


اکثر کودکان کار از اتباع بیگانه هستند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اکثر کودکان کار از اتباع بیگانه هستند