انعقاد همکاری برای توسعه دانش‌بنیانی | اخبار استان کرمان

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، بسیج علمی و شهرک. صنعتی مردم‌پایه سدید کرمان امضاء شد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در راستای توسعه اقتصادی بر مبنای علمی و دانش‌بنیانی فی‌مابین دانشگاه ولیعصر (عج) بسیج علمی و شهرک صنعتی مردم پایه […]




صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، بسیج علمی و شهرک. صنعتی مردم‌پایه سدید کرمان امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در راستای توسعه اقتصادی بر مبنای علمی و دانش‌بنیانی فی‌مابین دانشگاه ولیعصر (عج) بسیج علمی و شهرک صنعتی مردم پایه سدید امضاء شد. 

رضا خواجه‌حسنی در تشریح این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه سه جانبه است و هدف آن همکاری بین دو مرکز رشد بسیج علمی و دانشگاه ولیعصر (عج) برای افزایش تبادل هسته است تا برخی از پروژه‌ها را ما بتوانیم در شهرک صنعتی سدید تعریف کنیم و آن‌ها را تبدیل به محصول دانش‌بنیان در راستای توسعه اقتصاد کنیم.

وی هدف از همکاری با دانشگاه ولیعصر (عج) را بهترین و قوی‌ترین مرکز رشد استان کرمان برشمرد و گفت: این دانشگاه ظرفیت خیلی خوب علمی همچون خانم جعفری که مشاور علمی پژوهشی است، دارد زیرا طی یک سال گذشته ۲۰ واحد فناور موجود را به دانش‌بنیان تبدیل کرد.

مسئول بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان کرمان افزود: وقتی افرادی چون خانم جعفری که تخصصش دانش‌بنیان‌سازی‌ است، وجود دارد باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگ دانش‌بنیانی بهره برد بنابراین تفاهم‌نامه همکاری از زمان طرح و ایده تا تبدیل به محصول از دانشگاه تا کارخانه طراحی شده است.

خواجه‌حسنی اهداف این تفاهم‌نامه را برشمرد و گفت: هدایت تخصصی سرمایه انسانی، ارتقاء بهره‌وری حداکثری، تشکیل هسته‌های رشد به منظور انجام پروژه‌های رشدی، ایجاد بستر جهت ورود ظرفیت‌های دانشگاهی و عرصه تحقیقاتی است. 

وی به دیگر مفاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت نوآوری و ایجاد شبکه ارتباطی با نهادهای علمی تأثیرگذاری منطقه‌ای مطابق با اولویت‌ها و سیاست‌های طرفین بوده و  دوره همکاری این تفاهم‌نامه نیز پنج‌ ساله است. 

شایان ذکر است؛ شهرک صنعتی سدید کرمان در ۳۰ هکتار با هدف مردمی‌سازی اقتصاد و حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی ایجاد و در حال تکمیل است. 

درحال حاضر قریب به ۱۱۰ واحد تولیدی، دانش‌بنیان و بیش از ۳۵ هسته علمی در گرایش‌های الکترونیک، کشاورزی، دارو، عمرانی، اقتصاد با مرکز رشد پردیس علم و فناوری سدید همکاری می‌کنند. 

انتهای خبر/ طهماسبی


انعقاد همکاری برای توسعه دانش‌بنیانی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? انعقاد همکاری برای توسعه دانش‌بنیانی