انتقاد از عدم تکمیل آزمایشگاه ویژۀ محصولات کشاورزی در جنوب استان

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه حساسیت و حد تشخیص تجهیزات آزمایشگاه‌های سنجش سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی کشور زیر حد استاندارد جهانی است،گفت:«با راه‌اندازی آزمایشگاهی استاندارد در جنوب کرمان که از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود این مشکل حل می‌شود اما راه‌اندازی این آزمایشگاه با این اهمیت،در اولویت […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه حساسیت و حد تشخیص تجهیزات آزمایشگاه‌های سنجش سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی کشور زیر حد استاندارد جهانی است،گفت:«با راه‌اندازی آزمایشگاهی استاندارد در جنوب کرمان که از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود این مشکل حل می‌شود اما راه‌اندازی این آزمایشگاه با این اهمیت،در اولویت استان و کشور نیست».

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود:«بخش‌هایی از آزمایشگاه باقی‌مانده سموم در محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تکمیل شده اما هنوز برای استفاده کامل نیست».

وی تاکید کرد:«اگر این آزمایشگاه تجهیز نشود در آینده برای صادرات محصولات کشاورزی به مشکل بر می‌خوریم».

رئیس اتاق کرمان گفت:«نیاز است مدیران استان کرمان حتما موضوع را در دستور کار بگذارند تا این آزمایشگاه با سرعت بیش‌تری تکمیل و راه‌اندازی شود».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو کرمان،وی هشتم بهمن‌ماه در بخش دیگری از اظهاراتش در این‌باره بیان کرد:«براساس قانون،محموله‌های صادراتی کشاورزی در صورت باقی ماندن سموم بیش از حدمجاز منهدم می‌شود و نداشتن آزمایشگاهی کارآمد،هزینۀ سنگینی برای کشور و استان کرمان به دنبال دارد».

رئیس اتاق کرمان افزود:«آزمایشگاهی برای اطلاع از باقی‌ماندۀ سموم در استان کرمان نداشتیم و در کشور نیز چون دستگاه‌ها پایین‌تر از حد استاندارد بودند تلاش شد این مشکل با راه‌اندازی آزمایشگاه در جنوب کرمان رفع شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

وی ادامه داد:«بنا شد سازمان توسعه تجارت برای توسعۀ آزمایشگاه موجود باقی‌ماندۀ سموم در جنوب کرمان تسهیلاتی قائل شود و دو ماه قبل نیز مقرر بود نماینده اتحادیه اروپا از این آزمایشگاه بازدید کند».

عباس جبالبارزی فعال اقتصادی و رئیس دفتر اتاق بازرگانی در جنوب استان کرمان نیز در این زمینه گفت:«در اتاق بازرگانی کرمان بودجه تکمیل این آزمایشگاه را تامین کردیم و مقرر شد طی یک ماه این آزمایشگاه راه‌اندازی شود،اما یک سال است که هنوز راه‌اندازی نشده است». / الف




انتقاد از عدم تکمیل آزمایشگاه ویژۀ محصولات کشاورزی در جنوب استان

منبع:خبر کرمان
?

انتقاد از عدم تکمیل آزمایشگاه ویژۀ محصولات کشاورزی در جنوب استان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی