امام جمعه تهران: با این مردم،‌ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند | اخبار اصلاحات

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران -۶ مهر ۱۴۰۳- که در دانشگاه تهران برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد شهدای یک سال گذشته غزه و همچنین شهدای اخیر لبنان،گفت: هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است که مصداق «و السابقون السابقون» بودند، یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن […]


آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران -۶ مهر ۱۴۰۳- که در دانشگاه تهران برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد شهدای یک سال گذشته غزه و همچنین شهدای اخیر لبنان،گفت: هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است که مصداق «و السابقون السابقون» بودند، یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن راهشان را داریم. ۹ مهر روز همبستگی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی است و مناسب است به این مناسبت با این مظلومان همراهی شود.

قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود

وی افزود: هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم و ریزش معدن که مصیبت بزرگی بود، رهبر انقلاب، مراجع عزام تسلیت گفتند و مسئولان هم پای کار آمدند که آمال مردم را کم کنند. از سوی نمازگزاران ابراز همدردی می‌کنیم و خود را در غم شما شریک می‌دانیم. ۵۰ نفر به دیدار خدا رفتند و ۱۵ نفر مجروح شدند. لازم است این قضایا دقیق بررسی شود و قصور و تقصیر احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی پیگیری شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه جان مردم برای ما ارزش دارد، به ویژه این بندگان خدا که برای معیشت خانواده به عمق چند صدمتری زمین می‌روند، اظهار کرد: باید این جانباختگان را تکریم کرد، باید بازماندگان را با احترام ویژه تکریم کرد.

آیت الله خاتمی همچنین به جنایت‌های صهیونیست‌ها پرداخت و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی غاصب است، گفت: دو حرف داریم که پای آن ایستاده‌ایم. نخست اینکه امام ما فرمودند رژیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، یک سخن اثباتی هم داریم و آن اینکه ما برنامه داریم، تز جمهوری اسلامی این است که همه فلسطینی‌ها در هر کجای دنیا که هستند یک رأی دارند، ما این رژیم را از اصل نا مشروع می‌دانیم. اینکه بگوییم آنها چنین کنند ما چنان می‌کنیم نیست، آنها غاصب و نامشروع هستند و باید بروند.

وی افزود: در جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، همه دست دارند، آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی از کشورهای همسایه که هنوز رابطه خود را با این رژیم قطع نکرده‌اند. این رژیم جلاد، بویی از انسانیت نبرده است.

باید به فکر سازمان واقعی حقوق بشر باشیم

خطیب نماز جمعه تهران افزود: یک سال است که در مقابل چشم جهانیان در حال نسل کشی هستند، اطفال را می‌کشند، بیش از ۴۰ هزار نفر انسان کشته‌اند، سازمان‌های بین‌المللی مُرده‌اند، بشریت باید به فکر یک سازمان واقعی حقوق بشر باشد.آنها سازمانِ دولت‌ها هستند؛ سازمان مردم نیستند.

آیت‌الله خاتمی با ابراز خوشحالی از یکپارچگی ملت ایران در محکومیت جنایات اسرائیل، اظهار کرد: امروز سراسر ایران در روز خشم مقدس پس از نماز جمعه یک صدا می‌گوید که مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل. رئیس‌جمهور ایران در نیویورک و در قلب آمریکا، محتوای صحبتش هم مرگ بر اسرائیل بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مرجعیت نجف و مراجع قم، حوزه‌های علمیه موضع گرفتند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این قله‌های دین عملا اعلام کردند که ما دین را از سیاست جدا نمی‌دانیم. وقتی یک جانی به جان اسلام افتاده وارد میدان می‌شویم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شعار «ما می‌توانیم»، افزود: شعار ایران اسلامی یک شعار است که ما با آن پیروز شدیم، این نه تنها شعار ایران بلکه شعار اسلام است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: پیروز میدان مقاومت و حزب‌الله هستند، آنها که می‌گویند نمی‌توانند قبل از انقلاب نیز می‌گفتند که با مرگ بر شاه که شاه سرنگون نمی‌شود اما دیدید که با «مرگ بر شاه» شاه سرنگون شد.

خط نفوذ جدی است؛ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

وی با اشاره به مساله نفوذ که در فرمایشات رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید شد، گفت: خطر نفوذ خطری جدی است، اینچنین است که یک ملت و یک امت را از بین می‌برد. قرآن کریم بر خطر نفوذ تاکید داشته است، از جمله در سوره توبه که می‌فرماید، نفوذی‌ها طوری عمل می‌کنند که همینطوری نمی‌توان آنها را شناخت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: رهبر انقلاب بر این موضوع تاکید دارند به ویژه در وزارتخانه‌هایی که در دست جوانان است، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، مطبوعات و صدا و سیما که اندیشه ساز هستند، باید مراقب بود که در انقلاب نفوذ نکنند.

آیت الله خاتمی گفت: مطمئن هستم با این مردم،‌ دشمن نه در عرصه نرم و نه در خارج از آن هیچ غلطی نتوانسته و نخواهد توانست انجام دهد.

وی تاکید کرد: بصیرت، شما را در مقابل نفوذ ضد ضربه خواهد کرد و امروز علمدار بصیرت در کشور ما حضرت امام خامنه‌ای است.

جلوه دین مداری عملی، جهاد در راه خداست

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ببینید دشمن از چه کسانی تجلیل می‌کند و چه کسانی را تحویل می‌گیرد، دشمن روی چه کسانی انگشت می‌گذارند و چه کسانی را تجلیل می‌کند.

به گزارش نذیر کرمان، آیت الله خاتمی گفت: در خطبه‌های اول پیرامون مباحث توحیدی بحث خواهیم کرد، از جمله اینکه انسان‌ها در برخورد با خدا به دو صورت عمل می‌کنند؛ برخی «دین شعار» هستند، حرف می‌زند اما در عمل خبری نیست، در صحن زندگی این افراد خبری از دین نیست، اگر با دین به نوای دنیا رسیدند می‌مانند، اما اگر مشکلی پیدا کردند با دین خداحافظی می‌کنند، آنها بدبخت دنیا و آخرت هستند.

وی با تاکید بر اینکه گروه دوم کسانی هستند که «خدا مدار» هستند، افزود: آنها اگر دین، مال بخواهد، مال می‌دهند. اگر جان بخواهد، جان می‌دهند و اگر آبرو بخواهند آبروی خود را وسط می‌گذارند. مقام معظم رهبری ۲ نمونه بیان کردند. یک نمونه از این دین مداران، ایثارگران دفاع مقدس هستند، شهدا، جانبازان و رزمندگان، حضرت آقا درباره آنان می‌فرمایند در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از وطن داشتند که یک ارزش است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: اما بالاتر از این از اسلام دفاع کردند، این یعنی هزینه کردن در راه دین. حضرت آقا نمونه دیگری ذکر کردند و آن رزمندگان امروز غزه، کرانه باختری و رزمندگان امروز لبنان است که مجاهد فی سبیل‌الله هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به توانایی رزمندگان یمنی که قلب تل‌آویو را در هم کوبیدند، افزود: اگر این جهاد مقدس نباشد جنایتکاران صهیونیست اثری از دین باقی نخواهند گذاشت. جلوه دین مداری عملی، جهاد در راه خداست.

 


امام جمعه تهران: با این مردم،‌ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند

منبع: اصلاحات نیوز
? امام جمعه تهران: با این مردم،‌ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند