اقزایش ۱۹ درصدی جرائم سایبری در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ جرم در فضای مجازی رخ داده و نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۱۹ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی هستیم. به گزارش سرویس اجتماعی پايگاه خبری نذیر کرمان، ناصر فرشید صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه صاحبان قلم و […]



فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ جرم در فضای مجازی رخ داده و نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۱۹ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی هستیم.

به گزارش سرویس اجتماعی پايگاه خبری نذیر کرمان، ناصر فرشید صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه صاحبان قلم و اندیشه را مجاهدینی دانست که در جهت آگاهی جامعه قدم برمی‌دارند و گفت: حضرت امام (ره) اهمیت امنیت را مسئله‌ای بسیار بالا می‌دانست که همه را مکلف به آن می‌دانست.
 
وی ادامه داد: در اعتقادات و باورهای دینی‌مان این است که اگر خداوند برای انسان خیر بخواهد نیاز مردم را در دستانش قرار می‌دهد از این‌رو خدا را شاکریم که خدمت‌گذار مردم هستیم.
 
فرشید عنوان کرد: جایی نیست که اقدامی بخواهد شکل بگیرد اما پلیس نباشد در مناسبت‌های تقویمی و یا برنامه‌های مختلف پلیس برای امنیت اجرای برنامه‌ها حضور دارد برای مثال آخرین برنامه پیرغلامان بود که ما وظیفه به اجرای ماموریت داشتیم.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: تنها سازمانی هستیم که بیش‌ترین ارتباط با مردم را داریم، در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، حضور در محله، مساجد و … که نشان از ارتباط ما دارد.
 
وی افزود: از جمله ماموریت‌های نیروی انتظامی توجه به تماس امدادخواه که از طریق ۱۱۰ انجام می‌شود، ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی است برخی تماس‌ها حالت فوریتی ندارند لذا از کارهای فوریتی خارج می‌شوند.
 
 ۸۴۰ هزار تماس شهروندان استان کرمان با ۱۱۰
فرشید توضیح داد: از ابتدای امسال بیش از ۸۴۰ هزار تماس شهروندان در استان کرمان با ۱۱۰ برقرار شده است که افزایش ۱۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد، از این تعداد تماس ۳۶ درصد عملیاتی شده است یعنی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تماس عملیاتی شده است، از تعداد کل تماس‌ها ۴۰ درصد مربوط به شهر کرمان بوده است، در ۶۴ درصد از کل تماس‌ها راهنمایی و ارشاد صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه به کشف مواد مخدر در استان کرمان اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای امسال بیش از ۱۳ تن انواع مواد کشف و ضبط شده است، ۸۵ درصد تریاک، ۷ درصد شیشه، هروئین و مرفین بوده است که قصد عبور از استان را داشته‌اند.

شاهد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی هستیم
وی با اشاره به این‌که شاهد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی هستیم، اظهار کرد: در جهت دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز طرح‌های متعددی در طول ماه انجام می‌دهیم و شاهد افزایش ۱۶ درصدی افزایش خرده فروشان هستیم.

فرشید با بیان این‌که از ابتدای امسال جمع‌آوری معتادان متجاهر پنج درصد افزایش داشته‌ایم، تشریح کرد: در بحث سرقت اقدامات خوبی با توجه به تدابیر و دستورات فرمانده کل نیروی انتظامی انجام شده است، از ابتدای سال ۱۲ درصد کاهش فعل سرقت را داشتیم و خوشبختانه چندین باند سرقت دستگیر شده است.

۳۹ درصد سرقت‌های استان کرمان در مرکز است
فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: ۳۹ درصد سرقت‌های استان در مرکز، ۱۰ درصد رفسنجان، هشت درصد سیرجان، هفت درصد جیرفت و ۶ درصد در بم به وقوع پیوسته است همچنین بیش‌ترین سرقت‌ها خرد است، ۵۵ درصد از سرقت‌های کل استان خرد است، ۱۵ درصد مربوط به قطعات و محتویات داخل خودرو است.
 
وی افزود: ۱۴ درصد سرقت‌ها اماکن خصوصی و دولتی است، ۱۲ درصد سرقت منزل، هفت درصد سرقت احشام، ۶ درصد موتورسيکلت و سه درصد خودرو و سه درصد مغازه است.

فرشید اظهار کرد: از ابتدای امسال در خصوص سرعت مغازه نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم همچنین سرقت سیم و کابل نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم، در کشف سوخت بیش از ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار لیتر که شاهد افزایش ۲۸ درصدی در کشف هستیم.
 روزانه ۳ نفر فوتی تصادفات در جاده‌ها
فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص تصادفات نسبت با سال قبل در خصوص فوتی‌ها و مجروح گفت: از ابتدای امسال بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ تصادف داشتیم که ۶۴ درصد تصادفات در شهرها، ۳۶ درصد در جاده‌ها، قریب ۶ هزار و ۶۰۰ مجروح داشتیم که ۷۱ درصد در شهرها بوده است، مجروحین در شهرها روزانه ۳۱ نفر و ۱۹ نفر در جاده‌ها بوده است، همچنین قریب ۴۰۰ نفر جان‌باخته که ۸۵ درصد در جاده‌ها بوده است که با توجه به آمار روزانه ۳ نفر فوتی در تصادفات داریم.
 
وی با تاکید بر این‌که به‌عنوان وظیفه با افرادی که به‌ قانون احترام نمی‌گذارند با جدیت برخورد می‌کنیم اما متاسفانه برخی از رانندگان به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند، بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۲۵۰ هزار اعمال قانون در شهر داشتیم و در کل استان در خصوص معابر شهری بیش از ۳۷۴ هزار اعمال قانون اعمال شده است.
 
فرشید افزود: در جاده‌های شمال استان بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ ماشین متوقف و با پارکینگ منتقل شده است، قریب ۶۰۰ خودرو در جاده‌های جنوب توقیف شده است.
اقزایش ۱۹ درصدی جرائم سایبری در کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این‌که اکنون شاهد افزایش جرائم در فضای مجازی هستیم، توضیح داد: از ابتدای امسال بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ جرم در فضای مجازی رخ داده و نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش وقوع جرم را شاهد هستیم همچنین ۷۴ درصد کشف و دستگیری ۳۰۰ نفر مجرم در فضای مجازی داشتیم که از این تعداد ۳۷ درصد مربوط با کلاهبرداری است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۹ میلیارد تومان در این فضا برداشت غیرمجاز صورت گرفته که با افزاش ۳۷ درصدی روبرو هستیم.

فرشید با تاکید بر این‌که اکنون پیاده‌روی اربعین به عنوان موضوع روز ماموریت‌ ما است و با توجه به تدبیر فرماندهی کل بر هوشمندسازی پلیس، شهروندان از طریق سامانه‌‌های الکترونیکی کارهای خود را انجام می‌دهند، بیان کرد: قریب ۶۲ هزار جلد گذرنامه صادر و تحویل زائران اباعبدالله‌الحسین شده است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان  ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ خودروی شوتی توقیف شده است متاسفانه چند نفر از همکاران در برخورد با خودروهای شوتی مجروح و شهید شدند.

وی با اشاره به این‌که برخورد جدی با اتباع بیگانه غیرمجاز و افرادی که تبعه بیگانه غیرمجاز را بکارگیری می‌کنند، خواهیم داشت، اظهار کرد:افزایش ۱۸ درصدی دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز داشتیم، چندین مغازه را پلمب کرده و با چندین کارفرما نیز برخورد شده است.

فرشید به اجرای طرح نور اشاره کرد و گفت: طرح نور به صورت محسوس و نامحسوس در حال اجرا است، بیش از هزار و ۷۰۰ خودرو که راننده یا سرنشین آن کشف حجاب داشته، توقیف کرده‌ایم؛ بیش از ۳۰۰ مغازه‌ای که فروشنده کشف حجاب داشته و یا به افراد کشف حجاب سرویس داشته، پلمب شده‌اند.
 
انتهای خبر/ پسند
 


اقزایش ۱۹ درصدی جرائم سایبری در کرمان

منبع:آرمـان
? اقزایش ۱۹ درصدی جرائم سایبری در کرمان