اقتضائات فرهنگی شیوه حکمرانی را متفاوت می‌کند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره ناترازی‌ها در حوزه بنزین و انرژی، گفت: باید در قضاوت‌ها، اقتضائات را ببینم، تصمیم‌ها براساس اقتضائات منجر به شاخص‌هایی شده است و باید همه مسائل را دید. محمدمهدی فداکار امروز (۲۵ مرداد ماه) در یکصدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ارتقای حکمرانی استان […]



نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره ناترازی‌ها در حوزه بنزین و انرژی، گفت: باید در قضاوت‌ها، اقتضائات را ببینم، تصمیم‌ها براساس اقتضائات منجر به شاخص‌هایی شده است و باید همه مسائل را دید.

محمدمهدی فداکار امروز (۲۵ مرداد ماه) در یکصدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ارتقای حکمرانی استان در جهت توسعه‌یافتگی، اظهار کرد: حکمرانی مفهومی است که بیشترین مبانی آن در حوزه فرهنگ است و مبانی فرهنگی اصول حکمرانی را می‌سازد و حتماً حکمرانی ما با جاهای دیگر متفاوت است و اقتضائات فرهنگی، شیوه را متفاوت می‌کند.

وی با تاکید بر  لزوم تداوم بحث و گفت‌وگو درباره این مبانی، ادامه داد: در حوزه اقتصاد، نگاه‌ها از اول انقلاب متفاوت بود و برخی معتقد به دولتی بودن اقتصاد بودند و هنوز هم دولت‌ها چسبندگی به اقتصاد را دارند.

استاندار کرمان گفت: دوستان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نگاه بلندی داشته‌اند، اما اقتضائات و امکانات هر کشوری کاملاً متفاوت است و حتماً ما با یک کشور دیگر تفاوت داریم.

وی بیان کرد: ظاهراً فرصت‌ها برابر است، اما امکانات و توانایی‌ها متفاوت است و تحریم و محدودیت‌های کشور ما را اصلاً نمی‌شود با کشور دیگر مقایسه کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مفاهیم حکمرانی و الزامات متفاوت است و باید در چارچوب مبانی فرهنگی خودمان به آن بپردازیم، گفت: تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد. به‌عنوان مثال بخشنامه‌های صادراتی (یک شبه) همه هزینه و برنامه‌های تولیدکننده در تولید، بسته‌بندی و … را به هم می‌ریزد.

وی افزود: استانداری کرمان مکلف شده است، برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی را با توجه به ظرفیت‌ها تدوین کند که کار بسیار خوبی خواهد بود و باید برخی پیشنهادهای مطرح‌شده در شورای گفت‌وگو را بیاوریم.

انتهای پیام


اقتضائات فرهنگی شیوه حکمرانی را متفاوت می‌کند

منبع: ایـسنا
? اقتضائات فرهنگی شیوه حکمرانی را متفاوت می‌کند