افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون در پویش ماه محرم استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود، گفت: در پویش ماه محرم امسال نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد اهدای خون افزایش داشته است. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از ایسنا، ایرج شکوهی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه، […]


مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود، گفت: در پویش ماه محرم امسال نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد اهدای خون افزایش داشته است.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از ایسنا، ایرج شکوهی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه، اظهار کرد: موفقیت در پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیاز‌های بیمارستانی استان کرمان در سال گذشته، با همراهی خبرنگاران میسر شد.

شکوهی همراهی مردم با انتقال خون را مرهون جامعه خبری دانست و ادامه داد: بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران نفع می‌رسانند از این رو اهداکنندگان خون، همکاران ما و اصحاب رسانه جزو این دسته هستند.

وی افزود: تمام خون مصرفی استان کرمان توسط هم استانی‌ها اهدا می‌شود و دارای شبکه ملی خون رسانی هستیم.

شکوهی بیان کرد: چنانچه زمانی یک استان کمبود خون پیدا کرد، مثلاً در مواقع بحران، استان‌های دیگر کمک می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه مردم کرمان همکاری خوبی در پویش‌های انتقال خون دارند.

وی ادامه داد: در پویش ماه محرم امسال نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد افزایش اهدای خون داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: محرم امسال بیش از ۱۱۰۰ نفر جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند که تقریباً ۹۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

شکوهی خاطرنشان کرد: وظیفه انتقال خون، تأمین سلامتی بیماران و نیاز‌های بیماران نیازمند به خون است.

وی تاکید کرد: در استان کرمان بالغ بر ۴۲ مؤسسه درمانی وجود دارد که بیماران نیازمند به خون در آنها بستری می‌شوند.

شکوهی با اشاره به مصرف بالای خون در استان کرمان، تصریح کرد: بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان زیاد هستند و ماهیانه دو بار باید خون گیری داشته باشند تا ادامه حیات بدهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان و به ویژه در جنوب تصادفات زیاد است و این مسئله مصرف خون را افزایش می‌دهد.

شکوهی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود، یادآور شد: علت دیگر مصرف خون، انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار عمل جراحی در استان انجام شده است و جراح به اتاق عمل نمی‌رود، مگر اینکه خون رزرو باشد.

شکوهی همچنین تاکید کرد: علی رغم پیشرفت علم پزشکی، تاکنون دانشمندان نتوانسته‌اند مایعی جایگزین کنند که عملکرد خون را داشته باشد.

وی درخصوص وضعیت ذخایر خونی استان کرمان نیز گفت: اکنون به همت مردم وضعیت ذخایر خونی خوب است، اما گرمای شدید در روز‌های اخیر منجر به کاهش مراجعات مردمی شده است.

شکوهی در پایان با بیان اینکه اکنون ذخیره خون استان از ۱۰ روز به ۷ روز کاهش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: احتیاج به مراجعه بیشتر مردم و به گروه‌های خونی +O و –O نیاز مبرم است.


افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون در پویش ماه محرم استان کرمان

منبع: تــابناک
? افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون در پویش ماه محرم استان کرمان