افزایش هفت و نیم درصدی مصرف برق در کشور

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان از افزایش هفت و نیم درصدی مصرف برق در کشور خبر داد. حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی به دلیل استقرار و پایداری گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه، ۳ هفته بسیار گرم در سراسر کشور حاکم است و در این شرایط صنعت […]


مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان از افزایش هفت و نیم درصدی مصرف برق در کشور خبر داد.

حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی به دلیل استقرار و پایداری گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه، ۳ هفته بسیار گرم در سراسر کشور حاکم است و در این شرایط صنعت برق با تمام توان برای خدمت‌رسانی به مردم آماده می‌باشد و هم اکنون شبکه برق پایدار بوده و مشکلی نیست، ولی با توجه به پایداری گرما در هفته‌های پیش‌رو و پر بار شدن شبکه برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، این حوادث موقتی است و به سرعت رفع می‌شود. ولی برای جلوگیری از این حوادث در این روزهای گرم لازم است همه مشترکین در تمامی بخش‌ها بویژه بخش خانگی و تجاری در مصرف بهینه برق جدی بوده و همکاری نمایند و اگر به میزان ۱۵ % مصرف برق خود را کاهش دهند، در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند. وی گفت در این راستا مشترکان پرمصرف شناسایی و به آنها یادآوری و دو نوبت اخطار داده می‌شود و چنانچه رعایت نکنند برق آن‌ها قطع می‌شود.

حبیبی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان نیز خواست تا در مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری خود در تمامی نقاط استان با شرکت‌های توزیع نیروی برق همکاری داشته باشند تا برق آنها به عنوان ساختمان اداری پر مصرف قطع نگردد و چنانچه مولدی نیز دارند از آن استفاده کنند.

وی با ذکر این نکته که به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با افزایش دما، تقاضای مصرف در همین روزهای جاری به بیش از ۵ هزار مگاوات افزایش یابد و رکوردهای جدید ثبت گردد و از عدد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات که تا کنون ثبت شده عبور کند. لذا از همه مردم خواهش می‌کنیم که با رعایت نکاتی از جمله استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم دمای آسایش ۲۴ یا ۲۵ برای کولرهای گازی که ۶ برابر کولرهای آبی برق مصرف می‌کنند، نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و گازی که تا ۲۰ درصد راندمان این تجهیزات سرمایشی را افزایش می‌دهد، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار ( ۲۳ تا ۲۰ و ۱۷ تا ۱۳)، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی نور طبیعی در طول روز ، مصرف برق خود را کاهش دهند و با نصب برنامه « با انرژی » به آدرس www.ba-energy.ir روی گوشی‌های خود ضمن استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای مدیریت مصرف و محاسبه میزان مصرف برق محل سکونت خود، می‌توانند با مدیریت و کاهش مصرف انرژی در قرعه‌کشی جوایز ارزنده آن از جمله ۳۰۰ دستگاه خودرو و جایزه‌های نقدی میلیونی پویش با انرژی بهره‌مند شوند .
مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان در ادامه صحبت‌های خود مجدداً از همه آحاد مردم تقاضا کرد که با مصرف بهینه برق در این شرایط ویژه سخت گرمایی به دلیل استقرار گنبد حرارتی که باعث شده در برخی کشورها خاموشی با برنامه داشته باشند ولی در ایران با همکاری مردم تأمین برق به صورت پایدار باشد، خادمان خود را در صنعت برق یاری نمایند تا همچنان در تأمین برق خللی ایجاد نگردد و شبکه برق‌رسانی کماکان پایدار باشد.
وی در پایان از همه مشترکین در همه بخش‌ها بویژه صنعت و کشاورزی که با مدیریت بار انرژی، صبورانه صنعت برق را در این روزهای گرم سال یاری می‌نمایند تقدیر و تشکر نمود.


افزایش هفت و نیم درصدی مصرف برق در کشور

منبع:یـزدان کـرمان
? افزایش هفت و نیم درصدی مصرف برق در کشور