اعطای قریب الوقوع مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، ناصر الاسدی مشاور نخست وزیر عراق خبر داد ظرف روزهای آینده مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد اعطا خواهد شد. الاسدی تصریح کرد دولت در حال بررسی مدارک، تکمیل مراحل و اعطای مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد به طرف برنده است و پس از صدور […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، ناصر الاسدی مشاور نخست وزیر عراق خبر داد ظرف روزهای آینده مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد اعطا خواهد شد.

الاسدی تصریح کرد دولت در حال بررسی مدارک، تکمیل مراحل و اعطای مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد به طرف برنده است و پس از صدور مجوز، کار اجرای این پروژه به فاصله چند روز بعد از اعطای مجوز آغاز خواهد شد.

مشاور نخست وزیر عراق افزود: دوره برنامه ریزی شده برای تکمیل این پروژه ۴۸ ماهه است و در این طرح مساحتی معادل ۸۵ درصد از بغداد پوشش داده خواهد شد. طول این پروژه نیز ۱۴۸ کیلومتر به همراه احداث ۶۴ ایستگاه خواهد بود که از این تعداد ۸ ایستگاه برای انتقال بین خطوط و ۴ گذرگاه نیز به مناطق بین الکرخ و الرصافه اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: مسیر مترو همه مکان‌های بغداد از جمله مناطق گردشگری و دانشگاه‌ها و همچنین اماکن مذهبی اسلامی و حتی مسیحی، مراکز خرید، وزارتخانه های دولتی، ادارات مربوطه، بیمارستان‌ها و تمامی مناطق و فعالیت‌های مهم پایتخت را پوشش می دهد و تا فرودگاه بین المللی بغداد امتداد خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: قطارهایی که برای متروی بغداد در نظر گرفته شده اند دارای استانداردهای بین المللی و ایمنی بسیار بالا هستند به طوریکه هر قطار ۶ واگن دارد که هر واگن نیز گنجایش ۱۵۰ مسافر را دارد.


اعطای قریب الوقوع مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد

منبع: اصلاحات نیوز
? اعطای قریب الوقوع مجوز سرمایه‌گذاری برای پروژه مترو بغداد