استفاده عمومی از آب کوهستان‌های راور بله یا خیر؟ | اخبار استان کرمان

آیا آب کوه شهرستان راور جنبه عمومی دارد؟ و آیا آب و منطقه‌ای شهرستان راور یک‌بار برای همیشه به این سوال پاسخ خواهد داد؟ محمد ضیاءالدینی در گفتگو با خبرنگار چند رسانه‌ای پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص سؤال عمومی مردم شهرستان راور در خصوص آب معدنی کوهستان راور گفت: با تحقیقات به‌عمل آمده […]



آیا آب کوه شهرستان راور جنبه عمومی دارد؟ و آیا آب و منطقه‌ای شهرستان راور یک‌بار برای همیشه به این سوال پاسخ خواهد داد؟

محمد ضیاءالدینی در گفتگو با خبرنگار چند رسانه‌ای پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص سؤال عمومی مردم شهرستان راور در خصوص آب معدنی کوهستان راور گفت: با تحقیقات به‌عمل آمده آب کوه شهرستان راور به صورت چشمه‌ای است که قسمتی از آن مالکیت شخصی دارد و دارای سند است و بخشی از آن متعلق به همه مردم  است.

وی بیان کرد: صحبت‌های بنده براساس شنیده‌هاست و اطلاعات کلی آب کوه در اختیار اداره آب و منطقه‌ای‌ست و در صورتی که مالک قسمتی از آب مردم باشند، می‌توانیم با لوله‌گذاری که البته هزینه زیادی هم دارد، برای شرب شهرستان نیز استفاده شود .

رئیس آب و فاضلاب شهرستان راور تصریح کرد: تاکنون برای رفع کم‌آبی این شهرستان تعداد سه حلقه چاه را احیاء کرده‌ام و یک چاه نیز در دست پیمانکار است که در مراحل پایانی به سر می‌برد و تا چند ماه آینده وارد مدار شده و مشکل کم‌آبی شهرستان رفع خواهد شد.

رئیس اداره آب گفت: برای حل مشکل آب روستاهای بخش هجدک و کوهساران تانکرهای آبی از کرمان می‌بریم و روستاهای سمت فیض‌آباد و بُغی‌جان نیز با تانکرهای تملکی آب‌رسانی می‌شوند و پیمانکار نیز برای حفر چاه روستای طرز به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان راور تقاضا می‌کنم که با آب شربی که هر روز از آن کاسته می‌شود برای شست‌و شوی ماشین و حیاط استفاده نکنند تا بتوانیم از این بحران کم‌آب و جلوگیری از قطعی آب و برق عبور کنیم.

انتهای خبر/کمساری


استفاده عمومی از آب کوهستان‌های راور بله یا خیر؟

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? استفاده عمومی از آب کوهستان‌های راور بله یا خیر؟