استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است

علی شوخان گفت: استحکام و امنیت در جامعه از برکات وحدت است و دشمنان به دنبال اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند.  علی شوخان مجری صدا و سیمای مرکز کرمان در گفتگو با فت فتو؛  عنوان کرد: وحدت خط قرمز ما است زیرا دشمن از طریق اختلاف می‌خواهد به مسلمانان ضربه بزند. وی افزود: معنای وحدت، […]

علی شوخان گفت: استحکام و امنیت در جامعه از برکات وحدت است و دشمنان به دنبال اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند. 

علی شوخان مجری صدا و سیمای مرکز کرمان در گفتگو با فت فتو؛  عنوان کرد: وحدت خط قرمز ما است زیرا دشمن از طریق اختلاف می‌خواهد به مسلمانان ضربه بزند.

وی افزود: معنای وحدت، دست کشیدن از اعتقادات نیست بلکه هر گروه عقاید خود را دارند و می‌توانند برای تشخیص حق در مراکز علمی به گفتگو بپردازند ولی باید از درگیری پرهیز کنند.

شوخان تاکید کرد: استحکام و امنیت در جامعه از برکات وحدت است و دشمنان به دنبال اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند. 

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه، حاکمیت را از ما بگیرند و بر ما حکومت کنند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن فرامین رهبری به موقع فتنه ها را خنثی کنیم. 

باید دشمن مشترک را بشناسیم

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: باید دشمن مشترک را بشناسیم، اگر کمی تأمل کنیم متوجه می‌شویم دشمن اصلی و مشترک ما آمریکا و اسرائیل است. 

شوخان بیان کرد: همه ما با هر گویشی و باهر رنگ پوستی و با هر قومیتی که خودمان را ایرانی بدانیم یک دشمن مشترک داریم یک دشمن مشترک و قدیمی؛ ربطی هم به مذهب و دین مان پیدا نمیکند و ما هر دینی در این مملکت داشته باشیم باز این دشمن؛ دشمن مشترک محسوب میشود و آن رژیم اشغال گر قدس یا اسرائیل هستند.

وی افزود: دشمنی ما با اسرائیل یک دشمنی چند ساله نیست ما میتوانیم امریکا را به عنوان دشمن جدید تلقی کنیم شاید در دهه های اخیر یا دویست سال اخیر امریکا را به عنوان دشمن خود تلقی کنیم که کمر همت بسته تا ایران و تمام ساختار های ما را به نابودی بکشاند.

شوخان  تاکید کرد: آمریکا باز هم یک دشمن جدید محسوب می شود اما اسرائیل یک دشمن هزاران ساله است این را نه تنها ما می گوییم خودشان هم می گویند، اسرائیلی ها و رژیم اشغالگر قدس یا یهود یک جشن دارند به نام پولین؛ پولین یعنی جشن ایرانی کشی این جشن ایرانی کشی را هر سال با صلابت بیشتر و با قدرت بیشتر جشن می گیرند.

 مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: این کینه و عهد را سعی می کنند در دلشان حفظ کنند، این مسئله دشمنی اسرائیل با ایران و ایرانیان از یک دشمنی تاریخی و یک دشمنی بسیار تا بسیار ریشه ای هستند.

 وی افزود: در کتب خودشان به صراحت آمده، علاوه بر اینکه جشن می گیرند نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به صراحت نسل کشی ایرانیان را در کنگره آمریکا اعلام  می کند و این مسئله را با افتخار بیان می کند  این نشان دهنده‌ی این است همه ما یک دشمن مشترک داریم و آن هم اسرائیل است.

اگر اسرائیل در کنار یک اعتراض قرار بگیرد آن اعتراض آلوده است

 شوخان اظهار کرد: اگر هر نوع اعتقادی، طرز فکر و هرنوع اعتراضی داریم که قطعا این اعتراضات به حقی است مردم ما می خواهند با هم نشان بدهند یک مسئله برایشان مهم است و آن  تضارب آرا است قطعا داخل هر کشوری تضارب آرا موافقین و مخالفین برای هر بحثی و بیان صحبت های خودشان انجام می دهند.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان ادامه داد: این موضوع باعث پیشرفت می شود اما اینکه  تا مردم اعتراضی انجام می دهند، رگ های نفوذ این رژیم ناپاک درون اعتراض ها دیده بشود این واقعا خطرناک است؛ رد پای اسرائیل و رد پای رژیم اشغاگر قدس در اعتراضات یک آلودگی محسوب می شود مثال این آلودگی را مثال الودگی آب بدانیم، وقتی که یک آب آلوده هست از آن  نمی نوشیم یا وقتی یک غذا الوده هست از آن  نمیخوریم ما مردم ایران باید این رو بدانیم که اگر اسرائیل در کنار یک اعتراض قرار بگیرد آن اعتراض آلوده است.

 وی تاکید کرد: آلودگی این اعتراض را وقتی می بینیم که پرچم حزب کومله در کنار پرچم اسرائیل دیده می شود و یعنی این اعتراض به آلودگی کشیده شده وقتی اسرائیل از بخشی از اعتراضات حمایت می کند این یعنی آلوده شدن و دوباره تکرار شدن تاریخ،  چون اسرائیل دقیقا از این دشمنی فرو گذاری نمی کند و می خواد این نسل کشی، دشمنی و ادابت همیشه پایدار بماند.

شوخان گفت: برخی ها فکر میکنند وقتی ما می گوییم دشمن و حرف از دشمن میزنیم دشمن خیالی مد نظرمان هست و اینطور نیست اسرائیل دشمن واقعی و تاریخی ما و مردم ایران هست واز هیچ اقدامی برای ضربه زدن به ایران و ایرانی خودداری نمی کند.

وی بیان کرد: ما باید بدانیم اگر زمانی در یک اعتراضی، دریک ساختاری، دریک مطالبه گری رد پای اسرائیل دیده شد بلافاصله برائت بجویم و خط و مرز خودمان با این رژیم ناپاک را اعلائم کنیم.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان افزود:  اما یک مسئله و انتقادی است به مسئولین و آن انتقاد این است که چرا نباید یک سازوکار خوب یک سازوکار پاک برای اعتراض مردم وجود داشته باشد و داخل هر اعتراض، داخل هر مطالبه  مردم باید رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل بتوانند نفوذ کند چرا یک سازوکاری را مسئولین ما پیش نمی برند و جلوی پای مردم نمی گذارند که مردم بتوانند راه خودشان را مطالبه کنند به مطالباتشان جواب داده شود و رگ های نفوذ هم نبینیم و یک اعتراض بسیار مطالبه آمیز هم باشد این را باید مسئولین پیگیر بشوند و یک سازوکاری را برای مردم فراهم کنند.

وی گفت: مسئله و بحث رسانه هم یک مسئله از سالیان دراز است و دشمنان ما که ما معتقدیم رژیم اشغالگر قدس در رأس آنها قرار دارد از آن کمک می‌گیرند. 

 شوخان ادامه داد: ما در بحث شهادت حاج قاسم کامل این دشمنی را دیدیم و مسئولین یک کم کاری در حوزه رسانه کردند و آن اینکه در واتساپ و اینستاگرام ما داخل زمین دشمن داشتیم با دشمن مبارزه می کردیم و این مبارزه محال بود  ما حتی در اینستاگرام و واتساپ قدرتمند هم ظاهر می شدیم اما این زمین زمین بی طرف نبود که ما بگوییم قدرتمند تر از دشمن بودیم و دشمن به زانو در می آیند و در شهادت حاج قاسم اینستاگرام نشان داد که ادابت و دشمنی با ما دارد.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: چرا پیج هایی که عکس حاج قاسم را نشر دادند مسدود شدند، چرا عکس های حاج قاسم را برداشتند، مگر حاج قاسم یکی از محبوب ترین ژنرال ها و خوب ترین سرداران ایرانی نبود،  پس نباید این حرکت را انجام می دادند ما می بینیم که به راحتی وقتی پای ارزش های ایران و ایرانی   وسط است سریع اقدام به مسدود کردن می کنند ولی وقتی ارزش ها زیر سوال می رود و وقتی اعتراضات به اشوب کشیده می شود اینستاگرام و واتساپ پای کار می آیند. 

 وی بیان کرد: این انتقاد به مسئولین هست که چرا سازوکاری را فراهم نکردند و اینکه ما از زمین دشمن خارج بشویم چرا یک پلتفرمی را طراحی نکردند تا این سه سالی که در دوران کرونا و در خانه هایمان بودیم سنگین ترین حجم های دشمن در این سه سال بر مردم وارد نشود در این سه سال همه دسترسی به فضای مجازی داشتند و دشمن آنطور خواست و آنطور توانست تاثیر خودش را گذاشت و دشمنی و ادابت خودش را اعلام کرد اینستاگرام ضربه محلکی بر پیکره کشور ما بود چرا مسئولین ما در قالب یک پلتفرم دیگه نیامدند این را بازطراحی کنند. 

شوخان تاکید کرد: حالا میبینبم این ادابت دشمنی در داخل اینستاگرام موج میزند و این اتفاقات و اعتراضات در کشور ما ایجاد شده  میتواند اعتراضات به حقه و ربطی به خیلی از افراد در جهان پیدا نمیکند پس چرا باید یک بازیگر  پورنو در آمریکا بیاید و درمورد ایران و مشکلات ایران و مسائل ایران بخواهد نظر بدهد. 

باید هوشیار و آگاه باشیم خط و مرز ها را مشخص کنیم اگه اعتراضی وجود دارد

وی افزود: الان در داخل اینستاگرام تمام بلاگرها درمورد  کسانی که واقعا به این مسائل هیج ربطی ندارند نظر می دهند و صحبت می کنند واین مسئله نشان می دهد که کمر همت بستند تا دشمنی کنند و این دشمنی را تا جایی که توان داشته باشند بر سر مردم فرو می آورند. 

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: اما باید هوشیار باشیم آگاه باشیم خط و مرز ها را مشخص کنیم اگه اعتراضی وجود دارد، اما این در فضای آرامش و در امنیت قابل گفتگو و قابل صحبت،  این را بارها  مقام معظم انقلاب برکرسی آزاده اندیشی تاکید کردند کرسی ازاده اندیشی یعنی همین یعنی هرکس نظر مخالفی دارد و نظری دارد که کاملا متفاوت با نظر دیگران است، بیاید و صحبتش را کامل ارائه بدهد.

وی گفت: حتی اگه انتقادی بر صحبتی دارد، این صحبت باید در فضای آرامی بیان بشود تا هرکسی مخالف و موافقت است بتواند صحبت خودش را داشته باشد اما وقتی فضا به آشوب کشیده می شود فضا به جنگ و ناآرامی کشیده می شود قطعا باعث خدشه دار و مشکل دار شدن امنیت یک کشور می شود و دیگر از فضای اعتراض خارج می شود.

امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است 

شوخان افزود: جدایی طلب ها دوباره وارد یک میدان شدند، همان میدان دشمن که میدان اسرائیل است چیزی که اسرائیل میخواهد خون ریزی و چند پارچه شدن ایران است و قطعا این را بیان کردند و این چیزی نیست که ما بخواهیم بگوییم نه اینطور نیست حرف ما این است که دارند به صراحت می گویند.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تاکید کرد: افرادی که داخل خیابان ها می آیند و اعتراض خودشان را بیان می کنند در کمال احترام به تفکرشان و اعتقادشان این را نیز مد نظر داشته باشند که خدایی نکرده برای امنیت مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: اسرائیل به فکر این نیست که ما به حق مان برسیم یا نه بلکه اسرائیل به فکر این است که دوباره تاریخ را زنده کند، دوباره نسل کشی کند، دوباره در یک جشن شرکت کند و دوباره چند پارچه شدن ایران را ببیند، خون ریزی ببیند و هیچ کدوم ما راضی به این کار نیستیم و باید مرز بندی خودمان داشته باشیم و در عین حال اینکه اعتراضات خودمون.  در قالب اعتراضات صلح آمیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی




استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است

منبع:آرمـان
? استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است