استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «همه شهیدان عزیزند. در همه زمان‌ها، شهید ذیقیمت است؛ اما بعضی از شهیدان عزیزترند. شهیدان عزیزتر چه کسانی هستند؟ آن کسانی که در مقاطع حساس به […]

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «همه شهیدان عزیزند. در همه زمان‌ها، شهید ذیقیمت است؛ اما بعضی از شهیدان عزیزترند. شهیدان عزیزتر چه کسانی هستند؟ آن کسانی که در مقاطع حساس به داد اسلام رسیدند و خودشان را فدا کردند.»

وی با بیان اینکه استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد هشت شهید ایرانی و ۳۶ شهید از شهدای لشکر فاطمیون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: از هشت شهید کرمانی، سه نفر از آنها، سردار شهید محمدعلی الله‌دادی، سردار شهید محمد جمالی و سردار شهید حسین بادپا از جانبازان دوران دفاع مقدس و سرداران لشکر ثارالله بودند.

وی با بیان اینکه از ۴۴ شهید مدافع حرم استان کرمان، ۱۵ شهید مدافع حرم از شهرستان بردسیر، ۱۳ شهید از شهرستان رفسنجان، ۹ شهید از کرمان، ۳ شهید از سیرجان، ۲ شهید از زرند، یک شهید از انار و یک شهید از کهنوج تقدیم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام شده است، افزود: البته پیکر برخی از این شهدا مانند سردار شهید بادپا هنوز به وطن برنگشته است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه شهید محمدعلی حسینی با ۱۸ سال سن که سال ۹۴ به شهادت رسیده و شهید ابوالفضل مرادی با ۱۹ سال که در سال ۹۵ به شهادت رسیده است، جوان‌ترین شهدای مدافع حرم استان کرمان هستند، گفت: هر دوی این شهدا متولد ۱۳۷۶ از شهدای اتباع و لشکر فاطمیون هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان لشکر ثارالله هم مسن‌ترین این شهدا هستند، ادامه داد: شهید جمالی در سن ۵۰ سالگی در سال ۹۲ و شهید الله‌دادی در سن ۵۱ سالگی در سال ۹۳ به شهادت رسیده‌اند و هر دو آنها متولد سال ۱۳۴۲ بودند.

انتهای پیام/۵۱۱/




استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد

منبع: تسنــیم
? استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد