استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: در استان کرمان تعداد ۴۴ شهید مدافع حرم وجود دارد که ۳۶ نفر متعلق به لشکر فاطمیون هستند و هشت نفر دیگر از شهدا ایرانی‌اند. سعید ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص شهدای مدافع حرم از استان کرمان گفت: شهدای مدافع حرم […]



مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: در استان کرمان تعداد ۴۴ شهید مدافع حرم وجود دارد که ۳۶ نفر متعلق به لشکر فاطمیون هستند و هشت نفر دیگر از شهدا ایرانی‌اند.

سعید ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص شهدای مدافع حرم از استان کرمان گفت: شهدای مدافع حرم جزو قشر ایثارگری هستند که در دفاع از حرم اهل‌بیت علیه‌السلام و در برابر جریان تکفیری داعش جان خود را فدا کردند و جلوی رشد این جریان را گرفتند.
 
وی ادامه داد: در استان کرمان تعداد ۴۴ شهید مدافع حرم وجود دارد که ۳۶ نفر متعلق به لشکر فاطمیون و اتباع افاغنه هستند و هشت نفر دیگر شهدا ایرانی و سه تن از آن‌ها از سرداران لشکر ثارالله کرمان و از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان توضیح داد: سردار شهید الله‌دادی، سردار شهید بادپا و سردار شهید جمالی از جانبازان جنگ تحمیلی بودند که در دفاع از حریم اهل‌بیت علیه‌السلام به درجه شهادت نائل آمدند.
 
ایرانمنش افزود: از جمله دیگر شهدای ایرانی مدافع حرم شهید بافنده است که وی از مداحان اهل‌بیت علیه‌السلام بوده است همچنین شهید ریاضی از روحانیونی بود که به فیضی عظیم شهادت نائل آمدند البته پیکر مطهر برخی از شهدای مدافع حرم همچنان به ایران بازنگشته است.
 
وی تشریح کرد: از لحاظ آماری شهرستان بردسیر ۱۵ شهید، رفسنجان ۱۳ شهید، کرمان ۹ شهید، سیرجان سه شهید، زرند دو شهید و انار و کهنوج هر کدام یک شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان در ادامه به سن شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین شهید از میان شهدای مدافع حرم متعلق به تیپ فاطمیون است که شهید محمدعلی حسینی در سال ۱۳۹۴ شهید شده‌ است همچنین شهید ابوالفضل مرادی در سال ۱۳۹۵ که هر دوی این شهدا در سال ۱۳۷۶ متولد شده‌اند اما مسن‌ترین شهدای مدافع حرم ایرانی و از سرداران لشکر ثارالله هستند که شهید جمالی و شهید الله‌دادی که تقریباً در سن ۵۰ و ۵۱ سالگی شهید شدند.

انتهای خبر/ پسند


استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد

منبع:آرمـان
? استان کرمان ۴۴ شهید مدافع حرم دارد