از طرح نهضت ملی مسکن در استان چه خبر؟

فت فتو ـ گروه اقتصاد: مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت:«تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان با اختصاص زمین تعیین‌تکلیف و ساماندهی شده‌اند». علی حاجی‌زاده اظهار کرد:«در استان،در راستای طرح نهضت ملی مسکن،احداث ۱۰۸هزار واحد مسکونی به تبعیت از برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت:«تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان با اختصاص زمین تعیین‌تکلیف و ساماندهی شده‌اند».

علی حاجی‌زاده اظهار کرد:«در استان،در راستای طرح نهضت ملی مسکن،احداث ۱۰۸هزار واحد مسکونی به تبعیت از برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده است».

وی افزود:«تاکنون بالغ بر ۱۸۰ هزار متقاضی در استان،در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد اکنون در مرحلۀ پالایش و رسیدگی به درخواست قرار دارند».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو کرمان،وی دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه حاشیۀ نشست با هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان اظهار کرد:«مردم می گویند چرا متولیان نسبت به بازسازی و نوسازی محلات مرکزی شهر اقدام نکرده و برای توسعه به حاشیه‌ها رجوع می‌کنند؟».

وی ادامه داد:«دولت به‌عنوان متولی و سیاست‌گذار می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی یک تسهیل‌کننده باشد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات،معافیت‌های مالیاتی در صدور پروانه‌های ساختمانی و اجرای طرح‌های ساماندهی و بازنگری طرح‌های جامع شهری،مردم و به‌ویژه سازندگان واحدهای مسکونی را به این حوزه ترغیب کند تا آنان در بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری سرمایه‌گذاری کنند».

وی بیان کرد:«نوسازان و سرمایه‌گذاران مسکن از ظرفیت قانونی به وجود آمده می توانند نهایت استفاده را ببرند و حتی در صورت مشارکت در ساخت پروژه‌های زیربنایی از جمله مدرسه،مراکز درمانی،ورزشی،هزینه احداث آنان در محلات فرسوده به عنوان هزینه مالیاتی قلمداد می‌شود».

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت:«انبوه‌سازان با اجرای پروژه‌های یاد شده در محلات بافت فرسوده می‌توانند هزینه مالیاتی خود را بپردازند و وزارت اقتصاد و دارایی نیز آن‌ها را به عنوان مالیات بر درآمد قلمداد می‌کند».

وی اضافه کرد:«اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان دست همۀ سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان را در احداث واحد مسکونی و استفاده از بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری به گرمی می‌فشارد». / الف




از طرح نهضت ملی مسکن در استان چه خبر؟

منبع:خبر کرمان
?
از طرح نهضت ملی مسکن در استان چه خبر؟

:اخبار استان کرمان – اقتصادی