از درخواست ۲۳۷ مکان استان کرمان برای دفن شهید گمنام تا برگزاری کنگره شهدای امدادگر

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از درخواست ۲۳۷ نقطه در استان برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد. سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد صبح امروز سوم مردادماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: از ۲۱ هزار […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از درخواست ۲۳۷ نقطه در استان برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد صبح امروز سوم مردادماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: از ۲۱ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

وی «در راه فتح قله‌ایم» را شعار امسال هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت و ساز حرم شهدای گمنام اختصاص یافته و چنانچه امسال نیز بودجه‌ای اختصاص یابد ساخت بسیاری از یادمان‌ها به انجام می‌رسد.

 به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، به شهرداری کرمان پیشنهاد شده کتاب‌های دفاع مقدس و شهدا در سبد هدایای میهمانان استان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از درخواست ۲۳۷ نقطه در استان برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۴ نقطه در کمیسیون مربوطه در اولویت قرار گرفت و به تهران ارسال و در نهایت با هشت نقطه موافقت شد، مشروط بر اینکه تا ۲۵ آبان ساخت و ساز یادمان مربوطه انجام شود.

بنا به اعلام مهدوی‌فرد، در صورت انجام ساخت و ساز، پیکرهای شهدا در ۱۵ آذرماه همزمان با ایام فاطمیه تشییع می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۱۹ شهید مربوط به استان کرمان است.

وی افزود: این شهدا از ۱۸ شهرستان هستند که یادواره آنان ۲۰ شهریورماه امسال همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام تحت عنوان «سرو سرخ» برگزار می‌شود.

فلاح بیان کرد: این شهدا از نهادهای مختلف مانند سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، نیروی انتظامی هستند که نیروی بهداری، خلبان، راننده و … تحت عنوان امدادگر در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با اشاره به جمع‌آوری همه اطلاعات و وصیت‌نامه این شهدا، از تدوین نقش جمعیت هلال احمر استان در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گفته وی، به مناسبت برگزاری یادواره، پیش‌بینی جشنواره «سرو سرخ» با بخش‌های مختلف دلنوشته و … را داریم.

فلاح درخواست کرد: با توجه به‌ اخذ مجوز دفن یک شهید گمنام در مجموعه هلال احمر، این موضوع محقق شود.

همچنین محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: شهدای هلال احمر شهدای مظلومی هستند که کمتر دیده شدند و باید کتابی برای آنان نیز تدوین شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای امدادگر در استان اقدام ارزشمندی است که توسط هلال‌احمر انجام می‌شود، ادامه داد: این شهدا غریب هستند که باید معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه چاپ کتاب ۳۱۳ خاطره از شهدای کرمان در دستور کار است و پیگیر هستیم که به نتیجه برسد، گفت: این خاطرات باید دقیق و مستند باشد و حتماً بررسی شود، چرا که بعدها این کتاب روایتگری می‌شود.

انتهای پیام


از درخواست ۲۳۷ مکان استان کرمان برای دفن شهید گمنام تا برگزاری کنگره شهدای امدادگر

منبع: ایـسنا
? از درخواست ۲۳۷ مکان استان کرمان برای دفن شهید گمنام تا برگزاری کنگره شهدای امدادگر