از توصیه به صرفه‌جویی بیشتر دولتی‌ها در روزهای گرم تا تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب و برق از سوی مردم، ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی در ایام گرم سال شد و گفت: بایستی با همکاری و همدلی مردم و اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان و ادارات متولی، از شرایط جوی فعلی با کمترین آسیب و مشکل […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب و برق از سوی مردم، ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی در ایام گرم سال شد و گفت: بایستی با همکاری و همدلی مردم و اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان و ادارات متولی، از شرایط جوی فعلی با کمترین آسیب و مشکل عبور کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز هشتم مرداد ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که با اجرا شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول بسیاری از مشکلات مردم در این حوزه حل خواهد شد، افزود: با اجرایی شدن این قانون از ورود حجم زیادی از پرونده‌های قضایی به محاکم دادگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی‌های اخیر و کاهش ساعت اداری به دلیل گرمای هوا بیان کرد: بایستی قضات و کارکنان شعب در سراسر استان کرمان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا تعطیلی و کاهش ساعات اداری، منجر به تشدید اوقات دادرسی برای زمان‌های طولانی نشود و به اصحاب پرونده اطلاع رسانی به موقع صورت بگیرد.

در ادامه این نشست سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ثبت مشخصات این افراد خبر داد و گفت: ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمان شناسایی شده که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده و تصادفات رانندگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است .

وی از اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: در سه ماهه اول ۱۴۰۳ با کاهش پنج درصدی سرقت در استان مواجه بوده‌ایم.

این مقام قضایی درباره آمار صلح و سازش‌های صورت گرفته توسط اورژانس قضایی در استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از بین ۲۱۷۵ مورد ارجاع تعداد ۱۲۰۳ فقره منتهی به سازش شده است .

وی  کاهش وقوع جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: در این راستا دریافت و پیگیری گزارش‌های واصله از طریق سامانه سجام در دستور کار قرار گرفته و در چهار ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۲۶۳ نفر عضو سامانه سجام شدند که از این تعداد ۱۴۷ گزارش دریافت شده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را در پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی موثر دانست و اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۸۲ حقوقدان و ۹۳ مصلح در ۹۶ مسجد استان حضور پیدا کردند.

انتهای پیام


از توصیه به صرفه‌جویی بیشتر دولتی‌ها در روزهای گرم تا تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر کرمان

منبع: ایـسنا
? از توصیه به صرفه‌جویی بیشتر دولتی‌ها در روزهای گرم تا تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر کرمان