ارتباط نظام‌مند مراکز علمی و صنعتی از مؤلفه‌های توسعه‌ پایدار است

به‌ گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به کارخانه فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان گفت: در حال حاضر این کارخانه پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است که علاوه‌بر تولید، آموزش در محیط صنعتی، پژوهش و نوآوری، […]


به‌ گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به کارخانه فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان گفت: در حال حاضر این کارخانه پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است که علاوه‌بر تولید، آموزش در محیط صنعتی، پژوهش و نوآوری، ارائه خدمات به معادن خام فروش، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی از اهداف تأسیس این کارخانه است.

وی افزود: آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی برای دوازده معدن خام فروش خدمات تخصصی فرآوری عرضه کرده است و طراحی مفهومی خطوط فرآوری را برای این معادن برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از پدیده خام فروشی ارائه کرده است.

بازمانده تجاری‌سازی را از ضروریات ایجاد یک کسب و کار ذکر و تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای علمی و فناورانه کشور از اولویت‌های جهاددانشگاهی است و برای پاسخ به نیازهای فناورانه مراکز صنعتی تلاش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با ثبت شرکت صنعتی و معدنی «شادنج» به جمع مؤسسات علمی و تحقیقاتی نسل چهارم در سطح دنیا پیوستیم، افزود: نسل اول مراکز آموزش عالی، آموزش‌محور، نسل دوم پژوهش‌محور، نسل سوم کارآفرین و نسل چهارم نوآور هستند که فعالیت آنها به‌صورت شبکه‌ای و براساس نیاز صنایع و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی جهت توسعه پایدار است.

رئیس جهاددانشگاهی کرمان ادامه داد: یکی دیگر از استراتژی‌های مهم این مجموعه توسعه خدمات پزشکی است که در راستای تحقق آن موافقت اصولی درمانگاه عمومی و سلامتکده طب سنتی اخذ شده است.

بازمانده اظهار کرد: کلینیک دندانپزشکی جهاددانشگاهی کرمان نیز با بهره‌مندی بیش از ۱۹ هزار نفر از خدمات این مجموعه در حال خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز است. در این کلینیک خدمات تخصصی از جمله ارتودنسی، ایمپلنت، پروتزهای دندانی، جرمگیری و سفید کردن دندان و کامپوزیت ونیر و لامینت ارائه می‌شود. ضمن اینکه در این زمینه آموزش‌های تخصصی مرتبط با پزشکی از جمله تکنیسین داروخانه، دستیار دندانپزشک، فوریت‌های پزشکی و… نیز متقاضیان فراوانی داشته است.

وی یکی از خدمات ارزنده جهاددانشگاهی را بانک خون بندناف رویان دانست و افزود: از مردادماه سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰۰ نمونه بانک خون بندناف رویان اخذ شده است.

بازمانده با تأکید بر مهارت‌افزایی و آموزش‌های تخصصی، گفت: شناسایی جوامع هدف، تعریف دوره‌های آموزشی کاربردی و اشتغال‌محور، تدوین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مطلوب، استفاده از اساتید متخصص و مجرب از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است و می‌توان به صدور بیش از هفت هزار گواهینامه آموزشی در دوره‌های مختلف اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی کرمان از اجرا و برگزاری ۱۴۲ رویداد فرهنگی در سال خبر داد و افزود: برپایی موکب فرهنگی مدرسه مقاوت در سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، چاپ ۱۴ جلد کتاب توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان کرمان، انتشار ۹۳۶۰ خبر در ایسنای کرمان، انتشار ۱۰۸۰ خبر در ایکنای کرمان، اجرای ۹ طرح توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و… از جمله فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در یک سال اخیر است.

انتهای پیام


ارتباط نظام‌مند مراکز علمی و صنعتی از مؤلفه‌های توسعه‌ پایدار است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ارتباط نظام‌مند مراکز علمی و صنعتی از مؤلفه‌های توسعه‌ پایدار است