احیای ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد تولیدی

به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، سید حسن غضنفری، با اشاره به اهمیت تمرکز بر تولید صنایع در کشور، گفت: بومی‌سازی و تامین ابراز‌های مورد نیاز کشور از جمله اهداف سازمان صنایع کوچک برای تولید ابزارآلات بود. همچنین تمرکز بر تولید ابزارآلات برای نیروی انسانی قابل توجهی اشتغالزایی ایجاد کرد. این مقام مسئول ادامه داد: […]



به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، سید حسن غضنفری، با اشاره به اهمیت تمرکز بر تولید صنایع در کشور، گفت: بومی‌سازی و تامین ابراز‌های مورد نیاز کشور از جمله اهداف سازمان صنایع کوچک برای تولید ابزارآلات بود. همچنین تمرکز بر تولید ابزارآلات برای نیروی انسانی قابل توجهی اشتغالزایی ایجاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان صنایع کوچک، در بعد شهرک سازی، زیرساخت لازم برای تولید و سرمایه‌گذاری را فراهم کرد. علاوه‌براین در جنبه نرم افزاری و حمایتی نیز از صنایع کوچک و متوسط حمایت کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه صنایع کوچک، عمده کار حمایت از صنایع، ایجاد بازار، رفع موانع تولید آموزش و به روز کردن دانش تولید است. در همین راستا ۶۰ عنوان برنامه حمایتی را تعریف کردیم.

وی با تاکید بر تمرکز افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی، تصریح کرد: ایجاد کارگروه پایش، توانست بسیاری از اراضی که هنوز بهره‌برداری در آنجا انجام نمی‌گیرد را پس بگیرد. در واقع طرح‌های که از زمانبندی عقب هستند، بررسی می‌کنیم اگر مجری توان تکمیل طرح را دارد تلاش داریم با همراهی با مجری موانع را برطرف کنیم. در غیر این صورت قرارداد فسخ و زمین در اختیار سرمایه‌گذاران دیگری قرار می‌گیرد.

اراضی شهرک صنعتی دلالی است

غضنفری گفت: هزار قرارداد راکد را فعال کردیم و در مسیر بهره‌برداری قرار دادیم به جمع‌بندی رسیدیم که توان تکمیل ندارند و فسخ خواهد شد. اراضی شهرک صنعتی دلالی است، دلالبازی وجود دارد، مشوق زمین فروشی نیستیم، ۱۰ درصددانش بنیان نحوه دریافت حق و طرح بنیان ۴ سال قیمت هزینه حق بهره‌برداری در شهرکی که زمین نداریم و مزایده برگزار می‌کنیم که اولویت با شرکت دانش بنیان است.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  در ادامه تصریح کرد: ۳۸ پهنه را ساماندهی کرده و به‌عنوان شهرک صنعتی غیردولتی در کل کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود. از اساس تامین برق با وزارت نیرو مطالبه گر هستیم و نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم. برای فعال‌سازی افزایش مقایس کوچک ۸۰۰ مورد داشتیم که ۲۰۰ یا ۳۰۰ مورد فعال بود. سر جمع برق تولیدی داشتیم و ایجاد شهرک نیروی خورشیدی بود

شهرک صنعتی مجاور اختصاص دادیم. ایجاد پست‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ واحد محقق شده است و همین عدد برای احیای شهرک‌های با حمایت استانی است.

انتهای پیام/


احیای ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد تولیدی

منبع: بــرنا
? احیای ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد تولیدی