احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر اراذل و اوباش در استان کرمان/ انهدام ۴ باند قاچاق سلاح | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان دادستان کرمان از احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر از ازاذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: از  ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دستگیری ۵۴۲ خرده‌فروش و توزیع‌کننده موادمخدر در شهر کرمان شده‌ایم. امروز ۱۱ مهرماه جلسه هماهنگی برگزاری طرح جمع‌آوری و تحویل سلاح‌های غیرمجاز، طرح پاکسازی مناطق آلوده از حیث […]



نذیر کرمان/کرمان دادستان کرمان از احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر از ازاذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: از  ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دستگیری ۵۴۲ خرده‌فروش و توزیع‌کننده موادمخدر در شهر کرمان شده‌ایم.

امروز ۱۱ مهرماه جلسه هماهنگی برگزاری طرح جمع‌آوری و تحویل سلاح‌های غیرمجاز، طرح پاکسازی مناطق آلوده از حیث اراذل و توزیع مواد مخدر و سایر مسائل امنیتی که با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاونان دادستان، فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

مهدی بخشی در این نشست عملیات موشکی غرورآفرین غیورمردان و فرزندان رشید کشورمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح را تبریک گفت و افزود: این عملیات وعده‌ نصرت حق را تحقق بخشید و باعث شادی دل مؤمنین و آزادگان شد.

دادستان کرمان بیان کرد: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در جهت برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان و دشمنان این مرز و بوم، همپیمان و ید واحد هستند و انتظار می‌رود فراجا، ظرفیت فراهم شده در زمینه اختصاص قاضی ویژه برای هر کلانتری و پلیس‌های تخصصی را از دست ندهد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی محول شده به دادسرای مرکز استان کرمان، ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح‌هایی از جمله طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در مرکز استان به اجرا در آمد که ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دستگیری ۵۴۲ خرده‌فروش و توزیع کننده موادمخدر در شهر کرمان شدیم.

دادستان کرمان همچنین با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز جزء اولویت‌های دادستانی و نیروی انتظامی و از اصلی‌ترین مطالبات مردم است، اظهار کرد: در همین راستا نیز با دستور مقام قضایی، تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر موفق به جمع آوری ۲۵۰۶ معتاد متجاهر شدیم که قطعاً جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را نیز در پی خواهد داشت و ان‌شاءالله با راه‌اندازی دهکده سلامت دیگر شاهد هیچگونه فساد یا تکدی‌گری نباشیم که سبب ایجاد چهره نامطلوب از شهر در اذهان گردشگران می‌شود.

برخورد با اراذل و اوباش تشدید و هرگونه تخفیف لغو می‌شود

وی از احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر از اراذل و اوباش در سه سطح یک، دو و سه از آغاز سال تاکنون در استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد اقدام به شرارت و نزاع و درگیری کرده و نظم عمومی را برهم زده و به خیال خود از دست قانون متواری شده بودند در حالی که اخلال در نظم عمومی و ارعاب شهروندان خط قرمز دستگاه قضائی است و دادستانی کرمان قاطعانه و بدون اغماض با هرگونه تحرک سوء اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کند.

دادستان کرمان با تأکید بر اینکه اقدامات اینگونه افراد در قالب طرح‌هایی که اجرا خواهد شد، در فضای مجازی رصد و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت چرا که اگر این افراد کنترل نشوند می‌توانند به پیاده نظام دشمن تبدیل و امنیت شهروندان و جامعه را به مخاطره بیندازند.

وی تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی در مقابل جرم قدرت‌نمایی با قمه و سلاح و اقدامات خشن باید عبرت آموز و بازدارنده باشد بنابراین هیچ مماشاتی در برخورد با پدیده اراذل و اوباش صورت نخواهد گرفت چرا که همه در خصوص تأمین امنیت مردم با برخورد با این افراد مسئولیت شرعی و قانونی داریم و در جامعه اسلامی حتی یک نفر اراذل و اوباش هم زیاد است.

بخشی به انهدام چهار باند سلاح و مهمات در سطح استان و دستگیری ۱۵ نفر از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش سطح امنیت و جلوگیری از بروز جرائم در نقاط مختلف شهر کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مرحله طرح جمع‌آوری و مقابله با سلاح و مهمات غیرمجاز با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد که در این طرح‌ها ۸۷۰ قبضه سلاح جنگی، ۳۳۳ قبضه سلاح شکاری و ۳۳۰۰ مهمات کشف و ۲۵۹ متهم نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

دادستان کرمان با اشاره به تجربه بسیار خوب در زمینه همکاری مردم در اجرای طرح مذکور و همکاری سران طوایف در جنوب و شرق استان اظهار کرد: ان‌شاءالله شاهد اجرای این طرح به نحو مطلوب و همانند سال‌های قبل در استان خواهیم بود.

انتهای پیام


احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر اراذل و اوباش در استان کرمان/ انهدام ۴ باند قاچاق سلاح

منبع: ایـسنا
? احضار و دستگیری ۱۴۰۰ نفر اراذل و اوباش در استان کرمان/ انهدام ۴ باند قاچاق سلاح