احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از مناطق نیمه جنوبی استان محتمل است. فهیمه راستی با اشاره به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز ناپایداری‌های جوی در نیمه جنوبی استان به‌صورت افزایش […]



نذیر کرمان/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از مناطق نیمه جنوبی استان محتمل است.

فهیمه راستی با اشاره به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز ناپایداری‌های جوی در نیمه جنوبی استان به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تند بادهای لحظه‌ای تداوم خواهند داشت و با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از این مناطق محتمل است.

به گفته وی، طی روزهای جمعه و شنبه جوی نسبتا پایدار گاهی همراه با وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه بر سرعت وزش باد در شرق استان افزوده خواهد شد لذا کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار در این مناطق دور از انتظار نیست.

طبق اعلام کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، لاله‌زار با دمای هشت درجه سانتیگراد و شهداد با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعته گذشته بوده‌اند.

وی با اشاره به میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته (۶:۳۰ دقیقه روز گذشته تا ۶:۳۰ دقیقه امروز یکم شهریورماه) در نقاط مختلف استان گفت: میزان بارش در رابر هشت و دو دهم میلیمتر، بافت هشت میلیمتر، سیرجان هشت میلیمتر، لاله‌زار پنج میلیمتر، ارزوئیه چهار و چهاردهم میلیمتر، میانده جیرفت یک و سه دهم میلیمتر، جیرفت یک میلیمتر و بردسیر چهاردهم میلیمتر بوده است.

انتهای پیام


احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان