احتمال خطر گرمازدگی در استان

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به روند افزایشی دما در سطح استان کرمان، خطر گرمازدگی وجود دارد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم‌اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: تا پایان هفته، ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق […]



کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به روند افزایشی دما در سطح استان کرمان، خطر گرمازدگی وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم‌اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: تا پایان هفته، ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان کرمان، بارش رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق دور از انتظار نیست، بنابراین افراد با توجه به رگبار‌ی بودن از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

 وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد،گرد و خاک در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان کرمان احتمال وزش باد نسبتاً شدید به همراه گرد و خاک وجود دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان افزود: منشا ریزگرد‌ها از کویر مرکزی کشور به سمت استان است که کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: با توجه به روند افزایشی دما در سطح استان کرمان، خطر گرمازدگی وجود دارد، بنابراین از همشهریان خواسته می‌شود از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری شود و قبل از تردد در جاده‌ها حتماً از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

سلاجقه به کشاورزان و باغ‌داران توصیه کرد: برداشت محصول را در ساعات خنک و کار خشک‌کردن محصولات را در زیر سایه انجام دهند، همچنین کشاورزان سم‌پاشی و محلول‌پاشی را در به ساعات خنک و آرام روز موکول کنند.

وی گفت: فهرج طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان و لاله‌زار با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتی‌گراد اعلام و بیان کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گفت: صبح امروز شهداد و بم با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشتند.

سلاجقه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر شهر‌های جنوبی استان، شهر‌های شمالی و جنوب شرقی استان کرمان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای خبر/ پسند


احتمال خطر گرمازدگی در استان

منبع:آرمـان
? احتمال خطر گرمازدگی در استان