اجرای ۶ پروژه بزرگراهی در جنوب استان کرمان

ابراهیم امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به پروژه‌های حوزه راهسازی جنوب استان کرمان، اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب استان سه پروژه احداث بزرگراه داریم که تامین اعتبار آنها به صورت ملی انجام می‌شود، این پروژه‌ها شامل پروژه جیرفت – بافت – سیرجان، پروژه جیرفت – سه‌راهی بم و پروژه […]

ابراهیم امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به پروژه‌های حوزه راهسازی جنوب استان کرمان، اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب استان سه پروژه احداث بزرگراه داریم که تامین اعتبار آنها به صورت ملی انجام می‌شود، این پروژه‌ها شامل پروژه جیرفت – بافت – سیرجان، پروژه جیرفت – سه‌راهی بم و پروژه جیرفت – کهنوج – رودان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث باند دوم جیرفت – کنال صندل نیز در دستور کار است که یک پروژه ملی و استانی است، ادامه داد: دو پروژه بزرگراهی استانی بهسازی و احداث باند دوم محور جیرفت – بلوک – فاریاب و سه‌راهی بهادرآباد – رودبارجنوب را نیز در دستور کار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با بیان اینکه در مجموع ۶ پروژه ملی و استانی بزرگراهی در جنوب استان کرمان در حال اجرا است، گفت: پروژه خیلی مهم جاسک – محمدآباد ریگان نیز در حال اجرا است که البته این پروژه یک پروژه بزرگراهی و باند دوم نیست اما مشخصات راه اصلی را دارد و از پروژه‌های مهم و آینده‌دار جنوب استان کرمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه جیرفت – سه‌راهی بم، بیان کرد: این پروژه در مجموع ۴۸ کیلومتر است که از این میزان ۳۹ کیلومتر آن در حوزه جنوب استان و مابقی در حوزه شمال استان کرمان است که از ۳۹ کیلومتر جنوب استان ۴ کیلومتر آن در جنوب استان کرمان هنوز مانده و در حال احداث است.

امیری با بیان اینکه در مجموع ۳۵ کیلومتر این پروژه که در محدوده جنوب استان است به بهره‌برداری رسیده، ادامه داد: عمده مشکل پروژه‌های احداث بزرگراه‌ها، تامین مالی به موقع این پروژه‌ها است که خوشبختانه در دولت سیزدهم اجرای این پروژه‌ها سرعت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۸ کیلومتر پروژه جیرفت به سه‌راهی بم در شش ماه گذشته یک جا به بهره‌برداری رسیده است، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال این پروژه باید به مرحله آسفالت برسد که اگر تامین اعتبار آن که در بودجه در نظر گرفته شده به موقع انجام شود این پروژه تا انتهای امسال آماده آسفالت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با بیان اینکه این محور، جاده ترانزیتی است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز ما ۲۰۰ میلیارد است که اگر تامین اعتبار نصف این میزان هم برای پیمانکار انجام شود تا پایان امسال آماده آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در محدوده شمال استان کرمان هم با جدیت در حال اجرا است، گفت: اگر تامین اعتبار این پروژه به موقع انجام شود تا پایان سال ۱۴۰۴ کل این پروژه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/۵۱۱/




اجرای ۶ پروژه بزرگراهی در جنوب استان کرمان

منبع: تسنــیم
? اجرای ۶ پروژه بزرگراهی در جنوب استان کرمان