اجرای پروژۀ پلاسمای خون هیچ مشکلی ندارد

فردای کرمان ـ گروه اقتصاد:کلنگ احداث کارخانۀ پلاسمای خون کرمان،۲۲ بهمن‌ماه سال ۹۵ توسط رئیس وقت مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) بر زمین زده شد تا این کارخانه،با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار،توسط بخش خصوصی احداث شود. در آن زمان،از سوی سرمایه‌گذار وعده داده شد […]

فردای کرمان ـ گروه اقتصاد:کلنگ احداث کارخانۀ پلاسمای خون کرمان،۲۲ بهمن‌ماه سال ۹۵ توسط رئیس وقت مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) بر زمین زده شد تا این کارخانه،با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار،توسط بخش خصوصی احداث شود.

در آن زمان،از سوی سرمایه‌گذار وعده داده شد که بخش پلاسمای این کارخانه دو سال بعد یعنی تا سال ۹۷ به بهره‌برداری میرسد.

با تمام فراز و فرودها و مهلت‌هایی که به سرمایه‌گذار برای تامین مالی پروژه داده شد،و حتی تصمیم مسئولان برای واگذاری پروژه به سرمایه‌گذار جدید،این پروژه تاکنون اجرا نشده است.

در همین حال،رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از خرید دستگاه‌های کارخانه پلاسما از کشور هند خبر داد و گفت:«در آخرین جلسه‌ای که هفتۀ پایانی اسفندماه سال گذشته برگزار شد،دیگر هیچ مشکلی دربارۀ این پروژه وجود نداشت».

دکتر مهدی احمدی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه علوم‌پزشکی نقش تسهیل‌گر را در این پروژه بر عهده دارد،گفت که مجوزهای این پروژه از سوی دانشگاه صادر شده است.

وی تاکید کرد که ما با سرمایه‌گذار کار نداریم و برای دانشگاه فقط استاندارد بودن کارخانه مهم است و این کارخانه‌ای که قرار است الان وارد شود تمام استانداردهای روز دنیا را دارد.

به گزارش خبرنگار فردایکرمان،رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران دربارۀ پروژۀ پلاسما کرمان که چندین سال به دلایل مختلف متوقف شده است،توضیح داد:«تکنولوژی پالایش پلاسما در انحصار چند کشور است. پیگیری شده بود و چون مطالبۀ استان هم بود،گروهی را به هند فرستادند تا از نزدیک ببینند،زیرا هند یکی از کشورهایی است که در پالایش پلاسما خیلی حرف برای گفتن دارد و آن‌چه که تولید می‌کنند به کشوری مانند آلمان صادر می‌شود. بنابراین با توجه به این‌که استانداردهای روز دنیا و اروپا را داشت الان قرار بر این شده که با شرکت هندی که تمام استانداردهای روز جهان را دارد مذاکره بشود تا از دستگاه آن‌ها بتوانند بخرند و در ایران مستقر کنند».

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است این کار کلید بخورد،گفت:«دانشگاه علوم‌پزشکی متولی این کار نیست،ما تسهیل‌کننده هستیم و از ما مجوزها را خواستند که مجوزها را صادر کردیم و این موضوع را باید از استانداری پیگیری کنید».

احمدی‌نژاد افزود:«آخرین جلسه که هفتۀ پایانی اسفندماه سال گذشته برگزار شد دیگر هیچ مشکلی دربارۀ این پروژه وجود نداشت. ما با سرمایه‌گذار کار نداریم و فقط برای دانشگاه مهم این است که آیا استانداردها را دارد یا خیر،که این کارخانه‌ای که قرار است الان وارد شود تمام استانداردهای روز دنیا را با قیمت مناسب دارد». /پ

 




اجرای پروژۀ پلاسمای خون هیچ مشکلی ندارد

منبع:خبر کرمان
?

اجرای پروژۀ پلاسمای خون هیچ مشکلی ندارد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی