آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است

به گزارش نذیر کرمان، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) که امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معلمان برای انسان سازی اظهار کرد: خداوند […]



به گزارش نذیر کرمان، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) که امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معلمان برای انسان سازی اظهار کرد: خداوند انسان را در احسن تقویم آفریده است موضوع شغل معلمان و مدرسه دارها، تربیت انسان را دنبال می‌کند که یک افتخار و نعمت بزرگ است. 

وی در ادامه تربیت نسل آینده را بهترین خدمت به کشور دانست و افزود: معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود می‌بیند و این نعمت بزرگی است. 

وی ادامه داد: در باب نواوری باید گفت که دنیا با توجه به پیشرفت هایی که دارد دنیای نواوری و مسابقه نواوری است هر فردی در این مسابقه فعال تر باشد برتر خواهد بود. جهان امروز عرصه رقابت در نواوری هاست. 

حدادعادل اظهار کرد: نواوری در آموزش و پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد نواوری فرایند مشترک بین معلم و دانش آموز و یک کار انسانی متقابل است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بیان کرد: آموزش و پرورش میدان گسترده نواوری است اما مدارس غیردولتی نیز امکان نواوری بیشتر دارند. نواوری مستلزم ۳ شرط است؛ فردی می تواند نواوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نواوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد. 

وی تصریح کرد: مدرسه دارها می توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند وقتی مدارس غیردولتی نواوری کنند سطح مدارس دولتی نیز بالا می رود و رقابت سازنده ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت می شود. 

حدادعادل تاکید کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند نواوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست نواوری جنبه های مختلف دارد باید بتوان دانش آموزان را مدیر تربیت کرد. 

وی با بیان اینکه نباید نواوری در عرصه های مدیریتی فراموش شود، گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.

تشکیل کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش پس از برگزاری جشنواره آفرینو

در ادامه، روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نواوری است که به عنوان اولین جشنواره نواوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می کند. 

وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه،این جشنواره با محور و موضوعات نواوری در فرایندهای تربیتی، نواوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نواوری در نوع مدیریت مدارس، نواوری در نوع مشارکت و تعاون، نواوری در محیط های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط های یادگیری در سند تحول بنیادین، نواوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: بیش از ۶هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام شده است در نهایت ۲۰ اثر داوری شده است که در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی می شوند. 

لطفی اعلام کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل می گیرد و محتواهایی تهیه می شود تا به کل کشور ارسال شود.

انتهای پیام/ 


آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است

منبع: بــرنا
? آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است