آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین به جمعیت هلال احمر ایران داده شد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: بیش از ۴۰ کشور خارجی، در کنگره اربعین شرکت و مصوب کردند که آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین را به جمعیت هلال احمر ایران دهند و این افتخار و برگ سبزی برای جمهوری اسلامی است.  پیرحسین کولیوند عصر امروز ۲۰ […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: بیش از ۴۰ کشور خارجی، در کنگره اربعین شرکت و مصوب کردند که آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین را به جمعیت هلال احمر ایران دهند و این افتخار و برگ سبزی برای جمهوری اسلامی است. 

پیرحسین کولیوند عصر امروز ۲۰ شهریورماه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان (سرو سرخ) اظهار کرد: در هفته بسیج، کنگر ملی ییش از ۲۵۰۰ شهید امدادگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارهای شهدا عنوان کرد: شهادت برترین نوع فداکاری است و مومنانی مردانه در این راه رفتند و شهید شدند.

به اعتقاد رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور، از اقصی نقاط کشور مومنان در جبهه حضور یافتند و همه با هم یک‌دل و یک‌صدا بودند.

به گفته وی، فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، حرمت حفظ کردن و تقوی پیشه کردن را باید به جوانان منتقل کنیم و یکی از راه‌های آن برگزاری چنین کنگره‌هایی است.

کولیوند با بیان این مطلب که با توجه به فداکاری‌های دوران دفاع مقدس امروز با اقتدار ایستاده‌ایم، در ادامه گفت: کرمان پایتخت جبهه مقاومت است و این باعث افتخارست.

«امدادگران در جبهه سلاحی ندارند و باید یک نفر دیگر را نیز بر دوش بکشد و امدادگران برای انتقال رزمندگان به پشت خط از هر وسیله‌ای استفاده کردند و ما رکورد انتقال مجروحان را شکستیم.» این مطلب بخش دیگری از سخنان کولیوند در کنگره سرو سرخ بود.

به گفته وی، نقش خواهران در امدادرسانی در عرصه دفاع مقدس را نمی‌توان انکار کرد و بانوان در قالب پزشک، پرستار، امدادگری و آموزش امدادگران در آن دوران نقش‌آفرینی می‌کردند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور، گفت: امدادگران در سازماندهی نیروها، آماده‌سازی اردوگاه‌های آوارگان جنگ و … در آن دوران انجام می‌دادند و همچنین در شناسایی مفقودان اثر بخش بودند.

وی با بیان این مطلب که واقعیت امروز این است که خانواده شهدا و جانبازان الگوی امدادگران هستند، تصریح کرد: سه میلیون داوطلب داریم که ۱۴۰ هزار نفر آن‌ها جوان هستند.

انتهای پیام


آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین به جمعیت هلال احمر ایران داده شد

منبع: ایـسنا
? آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین به جمعیت هلال احمر ایران داده شد