آقای ظریف بزرگوار! اجازه ندهید افرادی که دردی از مشکلات طبقات مستضعف و محرومان ندارند بر مسند وزارت رفاه بنشینند

اصلاحات نیوز | علی خدایی «نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کارکشور» طی یادداشتی نوشت: پرواضح است که امروز امانت مردم و اعتماد پزشکیان در گرو عملکرد شورای راهبری تشکیل دولت چهاردهم است. شورای راهبری هم می تواند با اتخاذ یک عدالت رویه ای و در یک روند شفاف ، اعتماد آفرین و بی طرف […]


اصلاحات نیوز | علی خدایی «نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کارکشور» طی یادداشتی نوشت:

پرواضح است که امروز امانت مردم و اعتماد پزشکیان در گرو عملکرد شورای راهبری تشکیل دولت چهاردهم است. شورای راهبری هم می تواند با اتخاذ یک عدالت رویه ای و در یک روند شفاف ، اعتماد آفرین و بی طرف زمینه تشکیل دولتی از شایستگان ، دانایان و کارآمدانِ متعهد انقلاب و جمهوری اسلامی را فراهم کند و البته از آن سو هم ممکن است در یک فرایند غیرشفاف و غیر پاسخگو به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی پزشکیان آسیب رساند.

واقعیت این است که مجموعه ای از افرادی که عمدتاً سرمایه سیاسی، اجتماعی و علمی ارزشمندی دارند در شورای راهبری عضویت دارند و البته این مدل مشورتی در فقدان احزاب قدرتمند برای معرفی کابینه یک مدل قابل دفاع و مشارکتی و مناسب است به شرط آنکه ظرفیت خوداصلاحی و ارتقای عملکرد در خود شورای راهبری فراهم باشد.به هرحال به زعم نگارنده برخی ایرادات مطروحه در خصوص نحوه عضویت معدودی از اعضای این شورا قابل تامل است که تاکنون پاسخ صحیح و منطقی نیز به آن داده نشده است.

اما مهمتر آن است که وقتی خروجی شورای راهبری منعکس می شود بتوان از صلاحیت ، کارآمدی، تخصص ، خوشنامی ، سلامت و هماهنگی اعضای کابینه با رئیس جمهور دفاع کرد و بر این اساس قطعاً باید فرایند انتخاب نیز شفاف ، روشن و مطابق با معیار باشد.

اینک همه دلسوزان اذعان دارند که بار سنگین این مسئولیت بیش از همه بر دوش فردی است که همه ایران بوضوح دیدند برای ایران چه تلاش هایی کرد.

لذا با انحلال شورای راهبری ، مسوولیت دکتر محمدجواد ظریف خاتمه نمی یابد.او باید اصل و فرآیند و مدل طراحی شده را مستند کند و از مبانی آن دفاع کند

مشخص است امروز جامعه کارگری ، کارفرمایی ، بازنشستگی ، تعاونگران ، مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و البته همه ایرانیانی که دل به وعده های مسعود پزشکیان سپردند که نباید سفره مردم با سفره دیگران دو سفره باشند و باید هر تصمیمی که گرفته شود به نفع مردم باشد؛ نگران فرایند و روند انتخاب وزیر تعاون کارورفاه اجتماعی هستند . این قشر و جامعه عزیز باعزت و البته تاگیر و مطالبه گر نگران هستند که فردی وزیر تعاون کاروورفاه اجتماعی شود که با مشکلات و دردهای مردم و اقشار محروم بیگانه باشد ، نگران هستند که فردی وزیر شود که مشکلات مردم را نه در کف خیابان و زیست اجتماعی خود که در کتاب ها و سخنرانی ها و ژست های علمی لمس کرده باشد ، نگران هستند که فردی وزیر رفاه باشد که خود را نه مدیون مردم و پزشکیان بلکه مدیون لابی های قدرت و ثروت بداند ، نگران آن هستند که فردی وزیر کار باشد که فاقد تجربه ، کارآزمودگی و درایت لازم برای اداره این ابر وزراتخانه باشد .باید پذیرفت که این یک نگرانی ارزشمند و قابل احترام است.

مطالبه جامعه کارگری ، کارفرمایی ، بازنشستگان ، تعاونگران و کنشگران مدنی از شورای راهبری و دکتر ظریف آن است که در انتخاب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به جز وعده های رئیس جمهور منتخب و حل مشکلات مردم هیچ تعهدی دیگر نداشته باشند.

دکتر ظریف بزرگوار

شما و دکتر مسعود پزشکیان به هیچ کس جز مردم بدهکار نیستید . این مردم کف خیابان بودند که به شما اعتماد کردند اجازه ندهید سفارش های سیاسی ، لابی های اقتصادی ، برندهای علمی ، رایزنی های رفاقتی و بده و بستان های سیاسی و اقتصادی سرنوشت وزیر محرومان را تعیین کند.

شما مسئولیت دارید “برای ایران” و بخاطر مردم که اجازه ندهید افرادی که دردی از مشکلات طبقات مستضعف و محرومان ندارند بر مسند وزارت رفاه بنشینند. این اطمینان هم می توانید داشته باشد که اگر با جامعه هدف وزرات تعاون کارورفاه اجتماعی صادقانه و شفاف سخن بگویید همه از شما دفاع می کنند.

این نکته قابل ذکر است که جامعه هدف مطالبه گر رفاه بویژه کارگران ثابت کرده اند در دفاع از حق الناس و منافع ذی نفعان وزرات کار با هیچ کس تعارف ندارند و اگر فرایند انتخاب وزارتخانه با همین روند غیرشفاف و شبهه برانگیز پیش رفت و خروجی شورای راهبردی برای این وزراتخانه فاقد توانایی ، کارآمدی و درایت لازم برای اداره این وزراتخانه باشد شکی نیست که صدای بلند اعتراض و نقد و مطالبه گری کارگران و کارفرمایان و تعاونگران فریاد زده خواهد شد.

نکته نهایی آنکه رئیس جمهور محترم مسئول معرفی کابینه با کفایت و توانمند و با صلاحیت است . تدبیر کمیته ها و شورای مشورتی تدبیر خوبی است اما مسئولیت نهایی با رییس جمهور عزیز است.


آقای ظریف بزرگوار! اجازه ندهید افرادی که دردی از مشکلات طبقات مستضعف و محرومان ندارند بر مسند وزارت رفاه بنشینند

منبع: اصلاحات نیوز
? آقای ظریف بزرگوار! اجازه ندهید افرادی که دردی از مشکلات طبقات مستضعف و محرومان ندارند بر مسند وزارت رفاه بنشینند