آخرین هماهنگی‌های بازگشایی مدارس در کرمان/شرکت مس به تعهد ساخت مدرسه عمل کند

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان درحالی در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد که استاندار بر ضرورت انجام همه هماهنگی‌ها تاکید و با صراحت خطاب به شرکت ملی مس و مجتمع مس سرچشمه گفت که به تعهداتشان در ساخت مدرسه عمل کنند. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان، این جلسه […]


پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان درحالی در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد که استاندار بر ضرورت انجام همه هماهنگی‌ها تاکید و با صراحت خطاب به شرکت ملی مس و مجتمع مس سرچشمه گفت که به تعهداتشان در ساخت مدرسه عمل کنند.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان، این جلسه روز شنبه ۲۴ شهریورماه با حضور مسئولان استان به دبیری آموزش و پرورش در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان و با محوریت پروژه مهر(آغاز سال تحصیلی) برگزار شد.

در این نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و نیز فرمانداران استان نیز به صورت مجازی حضور داشتند.

بازگشایی مطلوب مدارس، بررسی نهایی وضعیت انشعاب های مدارس به ویژه مدارس تازه تاسیس و نوساز، بررسی مشکلات و چالش های آموزش و پرورش در زمینه تامین نیروی انسانی، ساماندهی و صدور ابلاغ های فرهنگیان از جمله دستورکارهای آن بود.

آنطور که در گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان آمده، استاندار کرمان در این نشست گفت: مشکل انشعاب آب، برق، گاز و تلفن مدارس بایستی حل شود تا اختلالی در عملکرد آنها پیش نیاید.

محمدمهدی فداکار با تاکید بر ضرورت رفع موانع در ثبت نام ها ، در عین حال با اشاره به لزوم مراقبت در جلوگیری از ثبت نام اتباع غیرمجاز افزود: یک مورد هم نباید شاهد ثبت نام دانش آموزان فاقد مجوز و غیرمجاز افغانستانی در مدارس باشیم.

به گفته فداکار، ساماندهی اتباع خارجی در استان در حال انجام است و حتما باید بر این اساس اقدام شود.

وی همچنین اظهار داشت: تکریم فرهنگیان پیشکسوت در دستور کار مراسم بازگشایی مدارس استان کرمان قرار گیرد.

فداکار در ادامه در عین حال که گفت مدارس غیردولتی باری از دوش آموزش و پرورش برداشته اند و اشتغال زیادی ایجاد کرده اند، تاکید کرد: نظارت بر این مدارس نیز ضروری است.

وی عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند که باید مشکلات این مدارس برطرف شود و حتماً حل این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس همراه است، گفت: نیاز است هم یاد و خاطر شهیدان گرامی داشته شود و هم فرزندان شهدا تکریم تا فضای معنوی مدارس حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی مدارس باید انجام شود و هر جا مشکل تامین وجود دارد حتما گزارش داده شود تا مورد پیگیری قرار گیرد اظهارداشت: وضعیت آموزش و پرورش استان کرمان نسبت به سال گذشته هم در بحث کیفیت آموزش و هم زیرساخت‌ها ارتقا داشته است.

تذکر به مس

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه شرکت مس به تعهدات خود در ساخت مدارس رفسنجان عمل کند، ادامه داد: وضعیت فضای آموزشی در رفسنجان مناسب نیست و کمبودهای زیادی داریم که از جمله آن فرسودگی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده شرکت مس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود چند مدرسه در رفسنجان بسازد که هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با حضور مدیران شرکت ملی صنایع مس برگزار شود و خودم هم شخصاً شرکت خواهم کرد؛ خیران رفسنجانی هم در این جلسه دعوت شوند.


آخرین هماهنگی‌های بازگشایی مدارس در کرمان/شرکت مس به تعهد ساخت مدرسه عمل کند

منبع: تــابناک
? آخرین هماهنگی‌های بازگشایی مدارس در کرمان/شرکت مس به تعهد ساخت مدرسه عمل کند